جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 07 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیشنهاد جایگزین برای تعیین قیمت پایه محصولات فولادی/ عرضه مهندسی شده؛ مشکل جدی صنعت فولاد

یک فعال حوزه فولاد با بیان اینکه قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا به درستی تعیین نمی‌شود، گفت: بورس کالا باید این محصولات را براساس سرمایه‌گذاری و هزینه انجام شده نرخ‌گذاری کند.

کیوان رحیم‌منش در گفتگو با خبرنگار فولادبان با انتقاد از نحوه تعیین قیمت‌ پایه محصولات فولادی در بورس کالا اظهار داشت: اکنون بورس کالا برای قیمت‌گذاری محصولات فولادی انصاف را رعایت نمی‌کند، این در حالی است که نرخ پایه هر محصول فولادی باید براساس سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های انجام شده تعیین شود.

وی با اشاره به کمبود عرضه آهن اسفنجی در این بازار، تصریح کرد: عدم عرضه درست آهن اسفنجی منجر به کاهش قیمت پایه و افزایش رقابت برای خرید این محصول شده است، ضمن اینکه اکثر شرکت‌های تولیدی آهن اسفنجی به دولت وابستگی دارند و از حمایت‌های قوه مجریه بهره‌مند هستند.

این فعال حوزه فولاد، تناسب میان عرضه دو محصول آهن اسفنجی و شمش را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: به عنوان مثال، در وضعیتی که به عرضه  100 هزار تن شمش نیاز باشد، حداقل باید 125 هزار تن آهن اسفنجی در این بازار وجود داشته باشد که بتوان این مقدار از شمش احتیاجی را تولید کرد.

رحیم‌‌منش، عرضه مهندسی شده آهن اسفنجی را  مهم‌ترین مسئله زنجیره محصولات فولادی دانست و افزود: در حال حاضر آهن اسفنجی به میزان کمتری از شمش موجود عرضه می‌شود که این کار منجر به ایجاد رقابت در خرید این محصول شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors