جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سقوط بیشتر بورس با دامنه نوسان جدید/ گران شدن ارز کارساز نبود

بورس با وجود افزایش نرخ دلار باز هم فشار عرضه‌ها در بازار بالا بود و با جود دامنه نوسان 3- درصد، شاخص کل بیشتر از روزهای گذشته افت کرد.

بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ روز گذشته تصمیم‌های شورای عالی بورس برای دامنه نوسان و تغییر آن به 3- درصد برای بالا بردن سرعت نقدینگی، امروز واکنشی منفی در بازار به همراه داشت و شاخص کل بیشتر از روزهای قبل پایین آمد. البته امروز افزایش نرخ ارز در بازار سهام تأثیری نداشت و باز هم بازار افت کرد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، هنوز سایه بلاتکلیفی مسائل سیاسی و اقتصادی روی سر این بازار است و همین مسئله موجب تغییر نکردن روند معاملات بازار شده است.

امروز، شاخص کل بازار سرمایه از همان ابتدای کار روی شیب تند نزولی قرار گرفته بود؛ به نحوی که با بیشتر شدن دامنه نوسان باز هم افت کرد و این بار کاهش شدیدی را به جای گذاشت. این شاخص تا پایان معاملات، 12 هزار و 526 واحد کاهش یافت و به یک میلیون و 207 هزار و 62 واحد رسید. در کل، بازار امروز رنگ خونین به خود دید و جایی برای وضعیت سبز باقی نگذاشت.

شاخص کل هم‌وزن هم امروز با روند کلی بازار هم‌مسیر بود و با شیب نسبتا تندی روی مدار منفی بود و تا آخرین دقیقه معاملات، هزار و 613 واحد افت کرد و در ارتفاع 430 هزار و 70 واحد قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی در معاملات روز جاری با شیبی تند سقوط کرد و در پایان معاملات با افت 14 هزار و 197 واحدی، رقم 870 هزار و 737 واحد را نشان داد.

امروز نمادهای «شستا»، «وبملت»، «فملی»، «وتجارت»، «فولاد»، «خودرو» و «برکت» بیشترین تراکنش را در بازار داشتند و نمادهای «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «شپنا»، «وغدیر» و «شتران» بیشترین تأثیر را روی روند حرکتی شاخص کل داشتند.

در روز خونین بورس، در گروه فلزات اساسی، هیچ نماد فولادی نبود که سبزپوش شده باشد و در این میان، نمادهای «فجر»، «فنورد» و «فولاد» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. نمادهای «کگل» و «کچاد» هم مانند دیگر نمادها افت قیمت داشتند و در فرابورس هم نماد «ذوب» افت قیمت 2 درصدی را تجربه کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors