رونق بازار و کاهشی شدن قیمت ها با تامین برق صنایع  

فعال صنعتی فولادگفت : اگر برق صنایع تامین شود و کارخانه های فولادی روی غلطک تولید بیفتند نرخ محصولات فولادی کاهش می یابد و بازار به ثبات نسبی خواهد رسید.   

محمدرضا هوشمند در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: نرخ ارز ازعوامل موثر در بازار داخلی و محصولات صنعتی بویژه فولاد است که این عامل با توجه به تحریمهای سخت و شدید دیگر کشورها علیه ایران در بازار کشور نقش پررنگتری دارد.

وی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان و تاثیر آن بر بازار کشور ادامه داد: تحولات یک ماهه اخیر افغانستان ، مسائل بین المللی از جمله برجام ، سیاست خارجی کشور و نبود مواضع مشخص از دیگر عوامل موثر بر افزایش قیمت ارز و محصولات صنعتی و فولادی بوده است.

این فعال صنعتی فولاد قطعی برق دریک ماه و نیم گذشته را ازعوامل تاثیر گذار داخلی بر صنایع برشمرد وتصریح کرد: با توجه به قطعی برق و ادامه خاموشی صنایع ، سطح تولید فولاد کارخانه های فولادی کاهش یافت و فولادسازان نتوانستند محصولات خود را به بازارهای صادراتی عرضه کنند و همین امر موجب افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت محصولات فولادی شد.

هوشمند گفت: اگر چنانچه برق صنایع تامین شود و کارخانه های فولادی روی غلطک تولید بیفتند وشرایطشان بهتر شود، مطمئنا پس از مدتی که خواب بازار و رکود تورمی داشتیم ، نرخهای فولاد کاهشی خواهد شد و بازار به ثبات نسبی خواهد رسید.

وی تاکید کرد:با توجه به اینکه تولید کارخانه های فولاد به ثبات نرسیده است، قیمت محصولات فولادی دربازار قابل پیش بینی نیست اما تصور می کنم با برقراری موازنه تولید و تقاضا ، قیمت محصولات فولادی کاهشی خواهد شد.

این فعال صنعتی با اشاره به تشکیل کابینه جدید دولت و سیاستگزاری ها درست و منطقی در وزارت صنعت افزود: سیاستهای جدید دولت سیزدهم در وزارت صنعت ، موضوع تقاضا و بورس کالا عوامل تاثیرگذار بر صنعت فولاد کشور هستند ومجموعه این عوامل در ایجاد فضای مناسب برای تولید محصولات فولادی و کاهش قیمت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *