پیش‌نویس شیوه‌نامه تعیین قیمت فولادی هفته آینده منتشر می‌شود

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به اینکه پیش‌نویس شیوه‌نامه جدید تعیین قیمت پایه محصولات فولادی هفته آینده منتشر می‌شود، گفت: این شیوه‌نامه هیچ ارتباطی با دلار و قیمت‌های جهانی فولاد ندارد و قیمت‌ها کاملا بر اساس قیمت‌های بورس تعیین خواهند شد.

امیر صباغ در گفتگو با فولادبان در رابطه با شیوه‌نامه جدید مربوط به تنظیم بازار فولاد گفت: پیش‌نویس شیوه‌نامه جدید قیمت‌گذاری پایه در بورس کالا قرار است هفته آینده به صورت رسمی منتشر شود و بعد از آن، می‌توان در مورد جزئیات آن توضیحات کامل را داد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این شیوه‌نامه الگوی قیمتی سایر بورس‌های جهانی را استفاده کرده و قیمت پایانی را معیار قیمت‌گذاری قرار داده‌ایم. این عمل، عملی شبیه به بازار سهام است که قیمت کشف شده در پایان معاملات می‌تواند معیار پایه قیمت در هفته‌های آینده برای عرضه‌ها باشد.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به اینکه این شیوه قیمت‌گذاری هیچ ارتباطی با قیمت دلار و قیمت فولاد در جهان ندارد و به صورت مستقل عمل می‌کند، افزود: تا به حال سه جلسه با انجمن‌های مختلف درباره نحوه مشخص کردن قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا گذاشته شده است و اگر تشکلی پیشنهادی درباره این شیوه‌نامه دارد، می‌تواند نظر خود را به صورت کتبی به وزارت صمت ارسال کند.

صباغ تأکید کرد: وزارتخانه پس از دریافت نظرات تشکل‌های مختلف می‌تواند در کمیته تخصصی آهن و فولاد راجع به این نظرات بحث و گفتگو کند. بنابراین، هر کدام از فعالان بازار فولاد که نظری درباره این شیوه‌نامه دارد، می‌تواند از طریق نامه به وزارت صمت، نظرات خود را پیگیری کند.

وی در پایان اضافه کرد: فعالان صنعت فولاد باید منتظر باشند تا پیش‌نویس این شیوه‌نامه به صورت رسمی منتشر شود که طی یک دوره آزمایشی به اجرا درخواهد آمد و بعد از این دوره آزمایشی، همچنان فرصت ارائه نظرات برای این شیوه‌نامه وجود دارد و بعد از آن به صورت رسمی اجرایی خواهد شد، اما همیشه امکان بهبود وجود دارد چراکه هیچ‌وقت برای بهبود دیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *