جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 23 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سالی که نکوست از بهارش پیداست: کاهش عرضه محصولات در جهان در پی تصمیم اخیر بانکی‌ها

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه تصمیم‌های بانک مرکزی آمریکا برای بانک‌های خود تأثیر مستقیم روی صنایع می‌گذارد، گفت: با توجه به افزایش نرخ سود بانکی آمریکا انتظار می‌رود کاهش عرضه در جهان صورت بگیرد و بازار وارد یک سکون درازمدت شود.

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان در رابطه با وضعیت صنعت فولاد در سال جدید میلادی افزود: با توجه به اینکه گفته می‌شود بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد نرخ سود بانکی این کشور را افزایش دهد، پیش‌بینی می‌شود با کاهش عرضه و کم شدن تب بازار در جهان مواجه شویم و مقداری به روند درازمدت همیشگی بازگردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با این روند، سطح قیمت‌ها در جهان نوسانی با دامنه بالا نخواهد داشت و قیمت فولاد در یک سطح و در بلندمدت بدون نوسان می‌ماند. از طرفی، نگرانی‌هایی هم درباره سویه اُمیکرون کرونا وجود دارد که ممکن است بازار را به اندازه جزئی دچار مشکل کند، اما در حال حاضر، با واکسیناسیون در سراسر جهان این نگرانی‌ها برطرف شده و می‌توان گفت این نوع بیماری کووید-19 تأثیر زیادی روی بازارها نخواهد داشت.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: برای اینکه بتوان بهتر راجع به وضعیت بازارهای جهانی در زنجیره فولاد سخن گفت، باید بیشتر منتظر حوزه‌های صادراتی از جمله CIS و چین باشیم چراکه این دو حوزه بزرگ صنایع فولاد در حال حاضر با تغییرات زیست‌محیطی روبه‌رو هستند و باید شرایط صنایع خود را با توجه به سیاست‌های کشور خود تغییر دهند.

در این میان، برخی از فعالان صنعتی این عقیده را دارند که بازارهای جهانی در زنجیره فولاد در حال حاضر، در بهترین شرایط خود به سر می‌برند و برخی از نرخ‌ها با توجه به رشدهایی که قبل از تعطیلات سال نو در بازار فولاد وجود داشت، کاهشی شد، اما باز هم باید بیشتر منتظر ماند تا روند صنایع بیشتر مشخص شود. برخی دیگر از فعالان صنعت نیز معتقدند نرخ فولاد برای مدتی ساکن خواهد ماند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors