جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان ارائه شد؛

احتکار سهمیه مواد اولیه فولادسازان توسط فولاد مبارکه

یک فعال فولادی گفت: میزان 12.5 درصد سهمیه مواد اولیه فولادی‌ها به دلیل موانع ایجاد شده از سوی فولاد مبارکه، به طور کامل در بورس کالا عرضه نشده و نهایتاً 5 درصد آن در بورس عرضه می‌شود.

احتکار سهمیه مواد اولیه فولادسازان توسط فولاد مبارکه عینک فولادی

بهمن احمدی در گفتگو با فولادبان در رابطه با نزدیک شدن به تابستان و آغاز قطعی‌‌ها در کارخانجات فولادی بیان کرد: شرایط فولادسازان به گونه‌ای است که حتی در صورت کار نکردن هم باید کوره‌های خود را روشن نگه داشته تا گرم بماند؛ چرا که اگر این کوره‌ها سرد شوند، گرم کردن مجدد آنها به سختی صورت انجام خواهد شد. با چنین روندی و سهمیه‌های کم، چگونه می‌توان توسعه یا رونق تولید را محقق کرد؟!

وی با اشاره به اینکه قطعی‌های برق و گاز برای فولادسازان افزایش شارپی در هزینه تولید خواهد داشت، گفت: بر همین اساس، میزان مصرف فولادی‌ها در آب، برق، گاز، نیتروژن، هیدروژن، آمونیاک و باقی مسائل باید به مقدار کافی تهیه شده تا تولید متوقف نشود. از سوی دیگر، برای تمام کارخانجات فولادی میزان سهمیه مواد اولیه ۱۲٫۵ درصد شده که به تأیید نماینده‌هایی مانند وزارت صمت، خانه صنعت و معدن، فولاد مبارکه و سازمان اطلاعات بازرسی رسیده است.

به گفته فعال فولادی، میزان ۱۲٫۵ درصد سهمیه مواد اولیه فولادی‌ها به دلیل موانع ایجاد شده از سوی فولاد مبارکه، به طور کامل در بورس کالا عرضه نشده و نهایتاً ۵ درصد آن در بورس عرضه می‌شود.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: به طور مثال، اگر کارخانه‌ای ۵ هزار تن مصرف مواد اولیه داشته باشد، باید در یک هفته حدود یک هزار و ۷۰۰ تن به آن کارخانه سهمیه مواد اولیه داده شود و این درحالیست که نهایتاً ۸۰۰ تن به آن تعلق می‌گیرد. ناگفته نماند ۵ درصد سهمیه چیزی در حدود ۲۰۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors