جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 11 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

شروط ارزآوری فولادی‌ها/ طرح‌های توسعه‌ای بدون زیرساخت نتیجه ندارد

یک فعال صنعت فولاد گفت: اگر می‌خواهیم طرحی را در کشور اجرا کنیم، باید ابتدا زیرساخت‌های آن ایجاد شود تا صنایع فولادی هم بتوانند به دولت یاری برسانند و هم در ارزآوری مثمر ثمر باشند.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان در رابطه با بازارهای خارجی فولاد ایران گفت: بر اساس آمار و گزارش‌های انجمن تولیدکنندگان فولاد سهم ایران نسبت به ترکیه در بازار سوریه بسیار پایین‌تر است و به دلیل شرایطی از جمله تحریم برای ایران، کشور ترکیه محصولات فولادی ما را خریداری می‌کنند و با یک افزایش نرخ بیشتر به کشور سوریه به صورت بعضا غیر رسمی صادر می‌کنند.

وی اضافه کرد: این مسئله موجب شده است که وضعیت بازار صادراتی ایران به سوریه وخیم باشد و در این مسئله نسبت به ترکیه عقب افتاده‌ایم. با توجه به توانمندی کشور چه در بحث اکتشاف مواد معدنی و چه در تولید فولاد، می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از فرصت‌ها شرایط حال حاضر تجارت جهانی فولاد را بهبود دهیم و از بازار سوریه به اهداف صادراتی خود برسیم.

این فعال صنعت فولاد درباره فرصت‌هایی که برای صنعت فولاد در داخل کشور وجود دارد، تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن در داخل کشور کار بسیار ارزشمندی است و جزو کارهایی است که دولت با توجه به شرایط و نیاز کشور برنامه‌ریزی کرده است.

هوشمند گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و موجود نبودن زیرساخت‌های مورد نیاز، این طرح‌ها نیازمند به وجود آوردن شرایطی است که اگر برای ایجاد زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی شود تا حداقل دو تا سه سال آینده در بخش صنعتی شرایط ایده‌آلی را داشته باشیم، می‌توان چنین طرحی را در کشور به راحتی پیاده‌سازی کرد.

وی افزود: در چند سال گذشته، اکثر کارخانه‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ ما در صنعت فولاد طرح توسعه‌ای دارند که همین موضوع می‌تواند شرایط را در ایجادسازی زیرساخت‌ها سخت‌تر کند و بهتر است که در حال حاضر، زیرساخت‌ها را برنامه‌ریزی کنیم و قبل از اینکه به توسعه بپردازیم، زیر ساخت های مورد نیاز از قبیل برق و گاز را فراهم کنیم.

این فعال صنعت فولاد تأکید کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌ها صنعت فولاد هم می‌تواند در طرح جهش تولید مسکن یاری‌رسان دولت باشد و هم می‌تواند در ارزآوری به دولت کمک کند تا باعث نشود ما به سمت واردات محصولات فولادی برویم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors