جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 20 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تولید فولاد چین به پایین‌ترین حد در 44 ماه گذشته رسید

تولید فولاد چین در اکتبر برای ششمین ماه متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در 44 ماه گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرد که تولید روزانه فولاد خام چین در ماه اکتبر برای ششمین ماه متوالی کاهش یافته است و 4.9 درصد نسبت به ماه قبل کمتر شده و به پایین‌ترین حد در 44 ماه گذشته رسیده است.

به گزارش پلاتس، منابع صنعتی انتظار داشتند که تولید فولاد چین در ماه نوامبر بیشتر کاهش یابد زیرا برخی از کارخانه‌های فولادی قبلاً با زیان کار می‌کردند.

این منابع افزودند، با این حال، قیمت فولاد چین به روند نزولی خود در ماه نوامبر ادامه داده است که نشان می‌دهد تقاضای فولاد، سریع‌تر از سرعت کاهش تولید، افت کرده است.

انجمن آهن و فولاد چین تخمین زد که تولید فولاد خام روزانه چین در ماه اکتبر با 21.4 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 2.338 میلیون تن در روز رسیده که کمترین میزان از مارس 2018 خواهد بود.

علیرغم کاهش سریع تولید فولاد، ترکیب موجودی فولاد تمام‌شده در کارخانه‌های فولاد و بازارهای نقدی تحت نظارت انجمن آهن و فولاد چین تنها 0.3 درصد از پایان سپتامبر کاهش یافت و به 22.53 میلیون تن رسید.

برخی فعالان بازار گفتند که ذخایر فولاد با سرعت بسیار کمتری نسبت به تولید فولاد کاهش یافت، زیرا کاهش تقاضای مصرف‌کننده نهایی، به‌ویژه در بخش ساخت‌وساز، از کاهش عرضه فولاد پیشی گرفت.

بر اساس گزارش آکادمی شاخص چین، ارائه‌دهنده داده‌های دارایی، ارزش تأمین مالی توسط توسعه‌دهندگان املاک چین در ماه اکتبر 60 درصد نسبت به ماه قبل و 75 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. برخی منابع اضافه کردند که انتظار می‌رود اقدام چین برای تشدید تأمین مالی در این بخش همچنان تقاضای فولاد ساختمانی را در سال 2022 تضعیف کند.

عدم تقاضای کافی برای فولاد تولیدشده در بازار چین باعث شده است که برخی از کارخانه‌ها از نوامبر با زیان کار کنند.

علاوه بر کاهش تولید فولاد در سراسر کشور که برای حفظ تولید فولاد خام چین در سال 2021 در سطح 2020 مورد نیاز است، برخی کارخانه‌ها در شانشی اخیراً شروع به کاهش تولید آهن خام خود تا بیش از 20000 تن در روز کرده‌اند تا زیانشان را به حداقل برسانند.

شانشی در ماه سپتامبر 4.747 میلیون تن آهن خام تولید کرد.

در همین حال، منابع گفتند، اگرچه شهر تانگشان در استان هبی اخیراً اقدامات کاهش تولید فولاد را به دلیل بهبود کیفیت هوا کاهش داده است، اما فولادسازان محلی تمایلی به افزایش تولید به دلیل حاشیه سود ناچیز یا به دلیل اینکه عملیات آنها با ضرر انجام می‌شد، نداشتند.

برخی منابع در شمال چین گفتند که تولید ضعیف فولاد ممکن است تا حدودی از قیمت فولاد در اواخر ماه نوامبر حمایت کند. آن‌ها گفتند، اما هر گونه افزایش قیمت فولاد احتمالاً محدود خواهد بود، زیرا تقاضای فولاد ساختمانی در شمال چین به دلیل هوای سرد زمستان وارد فصل کم‌مصرف شده است.

علاوه بر این، برخی منابع از نزدیک روند قیمت فولاد را زیر نظر داشتند، زیرا کاهش قیمت سنگ‌آهن و کک ممکن است فضای بیشتری را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها ایجاد کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors