امیری: عرضه تمام محصولات فولادی در بورس کالا الزامی است

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: عرضه تمام محصولات فولادی بجز سنگ آهن به بورس کالا شدنی و ممکن است.

سیف‌الله امیری در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: عرضه سنگ آهن به بورس کالا ممکن است اما باید با یک راهکار خاص و جدید همراه باشد.

 

وی تصریح کرد: کارخانه سنگان به منظور تامین یک ماده معدنی موجود در معادن خود اقدام به احداث و بنای کارخانه فولادسازی در  استان خراسان رضوی کرده است و اگر این ماده معدنی  به بورس کالا عرضه شود و خریدارانی بجز سنگان این محصول را بخرند قطعا کارخانه سنگان ورشکست خواهد شد لذا روش عرضه محصولات معدنی بویژه سنگ آهن باید برای معادن، دقیق، کارشناسی شده و با روش های متفاوت باشد.

 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد: اما عرضه محصولات معدنی و مواد اولیه ای چون  کنسانتره ، گندله و آهن اسفنجی به بورس کالا مشکلی ندارد.

 

امیری افزود: اگر تعیین قیمت محصولات فولادی، ریالی باشد و تولیدکننده ها به سود متعارف و منطقی رضایت داشته باشند و با ما همکاری کنند عرضه تمام محصولات فولادی به بورس کالا  شدنی است .

 

وی با اشاره به عدم استقبال خریداران از عرضه کنسانتره به بورس کالا در سال گذشته گفت: علت عدم اقبال تولیدکنندگان کنسانتره این بود که اغلب آنان در دو راهی عرضه و فروش به بورس کالا و بازار بودند ، اما اکنون ملزم به عرضه تمام محصولات به بورس کالا هستند.

 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد: در بازار محصولات فولادی سال گذشته از آنجا که برخی تولیدکنندگان کنسانتره ارزانتر از فضای بورس کالا به مشتریان بازار عرضه می کردند طبعا می توانستند خریدار هم داشته باشند اما امسال با عرضه در بورس کالا شاهد چنین رفتارهای دوگانه ای در عرضه کنسانتره و گندله نخواهیم بود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *