افزایش نرخ فولاد جهانی با شیب ملایم/ دامپینگ روسیه باعث شد گندله‌ها بی خریدار بمانند

مدیرعامل فولاد سنگان در گفتگو با فولادبان با اشاره به قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی گفت: فضای کسب و کار بین المللی در صنعت فولاد با توجه به کاهش  نرخ های جهانی ، ورود موج دیگری از کرونا و کاهش واردات چین موجب ورود به دوره رکود و بحران شده است.

علی امرایی با بیان اینکه چین بزرگترین تولیدکننده محصولات فولادی است، ادامه داد: چین بزرگترین تولید کننده و  واردکننده مواد اولیه فولادی است اما بحران اوکراین- روسیه و سیاست دامپینگ روسیه در محصولات فولادی باعث شد مقدار زیادی گندله روی زمین بماند و ایران مجبور به کاهش تولید خود شد.

وی قیمت محصولات فولادی در روزهای آتی در بازارهای داخلی و جهانی را رو به افزایش خواند و تصریح کرد: شاید تحلیل برخی کارشناسان رکود بازارهای جهانی فراگیر باشد اما مشاهده ترندهای جهانی حکایت از این دارد که قیمت محصولات فولادی روند رو به افزایشی دارد و رکود بازارهای جهانی رو به رونق است.

امرایی صنعت فولاد را همانند املاک و ساختمان سازی همراه با روزهای رکود و رونق توصیف کرد و گفت: صنعت فولاد مانند صنعت ساختمان و ملک هرچند سال یکبار جهش قیمتی دارد و فراز و فرود قیمتی آن بر بازارهای جهانی تاثیرگذار است که این شرایط همزمان با آغازجنگ اوکراین و روسیه در بازارهای جهانی همراه با رکود و بحران بود  و بازار ایران هم از این تاثیرات بی بهره نماند.

این فعال معدنی رکود صنعت فولاد را در بازارهای جهانی در چند سال اخیر بی سابقه خواند و افزود: با توجه به شرایط رکود حاکم بر بازار، قیمت سنگ آهن عیار62 درصد هم اکنون در بنادر چین به 100 دلار رسیده که این رقم با توجه به هزینه استخراج، نیروی انسانی و حمل و نقل قیمت بسیار بسیار پایینی است.

مدیرعامل فولاد سنگان ابراز امیدواری کرد در ماه های پیش رو یعنی ماه ژانویه ( سه ماه آینده) شرایط صنعت فولاد در بازارهای جهانی بهتر خواهد شد و قیمت ها نه خیلی زیاد اما به صورت پلکانی روند افزایشی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *