جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 07 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جزئیات مزایده واگذاری 5040 معدن از هفته آینده/ سیاست حمایتی دولت از معدنکاران تا مرحله فروش

سخنگوی وزارت صمت از رونمایی مزایده پنج‌هزار و ۴۰ فقره محدوده اکتشافی، پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره برداری و معادن متروکه درهفته آتی خبر داد و گفت: این واگذاری در۳۱ استان و جنوب استان کرمان در چهار گروه هشت استانی برگزار خواهد شد و صلاحیت فنی و مالی افرادی که قصد دارند در این مزایده شرکت کنند در بخش کاداستر سامانه وزارت صمت ذکرشده است و افراد متقاضی برای خرید یا سرمایه گذاری معادن می توانند به این پایگاه مراجعه کنند.

امید قالیباف در گفتگو با فولادبان افزود: مزایده این معادن حدود دو ماه و نیم به طول خواهد انجامید تا فعالان و سرمایه گذاران با آگاهی و اشراف کامل از چگونگی و کیفیت معادن در این مزایده ها شرکت کنند.

وی با رد رانت های اطلاعاتی و امضاهای طلایی در واگذاری های اخیر معادن تصریح کرد: با هوشمند شدن معادن ، پهنه های اکتشافی– بهره برداری، صلاحیت بهره برداران و شرایط احراز سرمایه گذاران عملا امکان استفاده از رانت های اطلاعاتی و لابی افراد متنفذ به حداقل خواهد رسید.
سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه شرایط احراز سرمایه گذاران در سامانه کاداستر وزارت صمت درج شده؛ گفت: دارا بودن سابقه معدنکاری، خوشنامی در این حوزه، توانایی مالی کافی در بخش سرمایه گذاری معادن برخی از شرایط مشارکت در مزایده معادن است.

قالیباف معدن “ققنوس یک” در منطقه “خواف” را از معادنی که در این دور از مزایده ها قابل واگذاری است ذکر کرد و افزود: معدن ققنوس یک قابلیت مزایده دارد و از اولین معادنی است که به مزایده خواهد رفت و به سرعت می تواند به بهره برداری برسد و بنظر می رسد مزایده این معدن در ماه مهر”جاری “صورت بپذیرد.

وی یکی از تصمیمات وزارت صمت در مزایده واگذاری معادن را حمایت ازمعادن متروکه و یا معادنی که در آنها کمتر از ظرفیت تولید می کنند بیان کرد و ادامه داد: با بهره گیری از این سیاست در نیمه دوم امسال رشد مناسبی در معدن و صنایع  معدنی خواهیم داشت ضمن اینکه می تواند ضمانتی برای اکتشاف بیشتر معادن از معادن با ظرفیت پایین و انتخاب بهره بردار جدید برای معادن متروکه باشد.

سخنگوی وزارت صمت فراهم کردن بازار برای محصولات معدنی را یکی دیگر از سیاست های حمایتی وزارت صمت خواند و تصریح کرد: وزارت صمت در زمان بهره برداری و پس از آن همواره از معدنکاران برای فروش محصولاتشان در بازار داخل و خارج حمایت خواهد کرد به این دلیل که هرگونه نقصان در اقتصاد معدن موجب نقصان در زنجیره های پایین دست معدن و حلقه های با ارزش افزوده بالاتر خواهد شد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors