جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتقاد کارشناس بازار سرمایه از طرح تحقیق و تفحص مجلس از بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه در حال حاضر نیاز به اعتماد دارد تا رشد کند، گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس تنها یک اقتدارنمایی از سوی مجلس است و این مسئله هیچ کمکی نمی‌تواند به وضعیت بازار سرمایه کند و تنها اعتماد مردم عادی را نسبت به بورس از بین می‌برد.

علیرضا تاجبر در گفتگو با فولادبان در رابطه با طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان بورس گفت: به نظر می‌رسد که مجلس صرف و صلاح بازار سرمایه را در نظر نگرفته است و بیشتر قصد دارد خود و اقتدار خودش را به رخ بکشد و این در حالی است که بازار بسیار متزلزل است.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر، بازار سرمایه در جو بی‌اعتمادی به سر می‌برد و این خبر باعث خدشه‌دار شدن بیشتر اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس می‌شود؛ بورسی که باید در حال حاضر، اقداماتی انجام دهد تا بتواند اعتماد افراد را دوباره جلب کند تا شرایط بازار و معاملات آن رونق بگیرد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مردم عادی به نتیجه تحقیق و تفحص توجهی نمی‌کنند، افزود: سرمایه‌گذاران خرد و مردم عادی صرفا با توجه به اینکه ممکن است در سازمان بورس اتفاقات بدی افتاده باشد، توجه می‌کنند و این تصمیم‌گیری به نفع بازار سرمایه نیست که در انتها، هیچ مسئله خاصی کشف نخواهد شد که می‌توان گفت تنها یک اقتدارنمایی از سمت مجلس است.
تاجبر درباره آثار کوتاه‌مدت این طرح روی روند معاملات بازار گفت: افرادی که از مکانیزم‌های بازار سرمایه خبر ندارند، اعتمادشان را نسبت به بازار سرمایه از دست می‌دهند. عامه مردم همان وجهه‌ای را از این بازار خواهند داشت که مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز پیدا کرده‌اند.
وی در پایان اضافه کرد: اینگونه اقدامات از سمت افرادی که آشنایی با اقتصاد ندارند و تنها به دنبال خبرسازی هستند، بیشتر به بازار سرمایه ضربه می‌زنند و در کوتاه‌مدت و بلندمدت، اینگونه اقدامات به ضرر بازار است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors