اگر وزارت نفت اطلاع بدهد کمبود گاز قابل مدیریت است

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدروگفت: اگرفولادسازان قطعی گاز را در زمستان پیش بینی کنند و سیگنال هایی هم از وزارت نفت برای این پیش بینی داشته باشند می توانند با برنامه ریزی صحیح و منطبق با برنامه اعلامی حداقل آسیب را در صنایع داشته باشند و از این بحران در زمستان عبور کنند. 

امیر صباغ درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان بااشاره به هشدار دولت برای قطعی گاز در فصل سرد سال افزود: برای سیاست گذاری درست و صحیح نیاز به اطلاعات مستند و قوی داریم و یکی از مهمترین کارهایی که دولت می تواند انجام دهد این است امکان پیش بینی را برای فعالان اقتصادی و توسعه و تولید بازار فراهم کند.

وی تصریح کرد: اگر ما واقعا کمبود گاز داریم حوزه برنامه ریزی وزارت نفت باید داده های مرتبط با این حوزه را تجمیع و اعلام کند که احتمالا قطعی گاز از این ماه آغاز و تا فلان ماه ادامه دارد و محدودیت ها یا قطعی گاز مشتریان را در این مدت مدیریت می شود.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو ادامه داد: فعالان صنعت فولاد اگر ورودی داده ها را داشته باشند می توانند برنامه هایی را تصویب کنند که آنها را با الگوهای متفاوت مدیریت کنند.

صباغ گفت : مثلا اگر بدانند محدودیت گاز از چه زمانی شروع می شود ،می توانند با توجه به محدودیت ها سطح ذخایر آهن اسفنجی را افزایش دهند و یا انبارهای جدیدی را برای فصل زمستان یا هنگام قطعی برق پیش بینی کنند که بخش بیشتری از مواد اولیه را در انبارها نگهداری کنند.

وی افزود:عمده فولاد ایران بر اساس صنعت احیا تولید می شود و سوخت آن هم گاز طبیعی است، اما سوخت احیا در دنیا بر اساس ذغال سنگ است لذا محدودیت گاز اولین قسمتی که صنعت فولاد را تحت تاثیر قرار می دهد واحدهای احیا و آهن اسفنجی و پس از آن صنایع کنسانتره است.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو تصریح کرد: اگرفولادسازان قطعی گاز را در زمستان پیش بینی کنند و سیگنال هایی هم از وزارت نفت برای این پیش بینی داشته باشند می توانند با برنامه ریزی صحیح و منطبق با برنامه اعلامی حداقل آسیب را در صنایع داشته باشند و از این بحران در زمستان عبور کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *