یک کارشناس فولادی در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

نرخ دلار تعیین تکلیف نشود، مشکلات و چالش‌های صنعت ادامه خواهد داشت

یک کارشناس فولادی گفت: در شرایط فعلی کشور، نرخ دلار تعیین‌کننده روند بازارهای مختلف است و تا زمانی که این مساله رفع نشود، مشکلات و چالش‌های صنعت ادامه خواهد داشت.

حسام‌الدین والی در گفتگو با فولادبان درباره نامه‌نگاری‌های اخیر در خصوص کف عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اظهارداشت: با توجه به گزارشات و اخبار منتشرشده، دیگر کف عرضه‌ای وجود ندارد و قرار بر این شد 100 درصد تولید محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شوند.

وی گفت: تولید کننده مکلف است از این موضوع پیروی کند و تا زمانی که نتوانیم قیمت دلار را مدیریت کنیم، بازار فولاد کشور تأثیری از سایر اقدامات نخواهد گرفت، چرا که علی‌رغم تلاش‌های دولت برای کاهش تأثیر دلار در بازار و زندگی مردم، اقتصاد با نرخ دلار پیوند محکمی دارد.

این کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه نرخ دلار در وضعیت تمامی حوزه‌ها تأثیر بسزایی دارد، افزود: با روند نوسانی قیمت دلار و تغییر جهت آن به سمت بازار، مشکلاتی در تنظیم بازارها و تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد کرده است. در شرایط فعلی کشور، نرخ دلار تعیین‌کننده روند بازارهای مختلف است و تا زمانی که این مساله رفع نشود، مشکلات و چالش‌های صنعت ادامه خواهد داشت.

والی در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدا باید وضعیت دلار تعیین تکلیف شود و یک روند باثبات و آرام در عرضه تولیدکنندگان بوجود بیاید، تا بتوان سرمایه بیشتری در بازار فولاد جذب کرد که در این صورت، علاوه بر اینکه عرضه‌ها بهتر مدیریت می‌شوند، تحلیل بازار نیز راحت‌تر صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *