گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

افزایش نجومی قیمت کویل ورق گرم توسط کارخانه‌ها با بازار آمریکا چه کرد؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از تردید خریداران درباره اعلامیه افزایش نجومی اخیر قیمت کویل ورق گرم شرکت «نیوکور» آمریکا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال اقدام شرکت آمریکایی «نیوکور» برای افزایش نجومی قیمت پایه کویل ورق گرم به یک هزار و 50 دلار به ازای هر تن (57.50 دلار به ازای هر هاندردویت)، افزایش قیمت کویل ورق گرم در بازار آمریکا ادامه یافت.

در این راستا، در پی اعلامیه افزایش 100 دلاری قیمت کویل ورق گرم ( به ازی هر تن) شرکت «کلیولند-کلیفس» که قیمت پایه این محصول را به 55 دلار به ازای هر هاندردویت رساند، شرکت «نیوکور» نیز قیمت این محصول خود را 150 دلار به ازای هر تن افزایش داد.

به گفته برخی منابع، فعالان بازار باور ندارند که دلیلی منطقی پشت اعلامیه‌های پی‌درپی افزایش قیمت کویل ورق گرم باشد. در این راستا، یک تولیدکننده در این باره گفت: من باور دارم که تنها زمان ریزش قیمت را تعیین خواهد کرد. در آینده نزدیک، ذخیره ماه آوریل بسیار نخواهد بود؛ مگر اینکه معاملات با حجم بالا انجام نشوند. البته زیرساخت ضعیف بازار، رشد نرخ بهره و هراس کارخانه‌ها از فروش نرفتن تولیدات‌شان، مطمئنا باعث خواهد شد تا خریداران پیش از هر اقدامی ابتدا شرایط را بررسی کنند.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 50 دلار به ازای هر هاندردویت ( یک هزار دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ حاکی از رشد 3.26 و 56.69 درصدی نسبت به هفته قبل و تاریخ 23 نوامبر 2022 (2 آذر ماه 1401) است. این محصول در هفته قبل و تاریخ 23 نوامبر 2022 به ترتیب با قیمت 48.42 و 31.91 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

براساس قیمت پیشنهادی 57.50 دلاری برای کویل ورق گرم به ازای هر هاندردویت شرکت «نیوکور»، قیمت کویل ورق گرم از ماه نوامبر 2022، 80.19 درصد رشد یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *