اعضای هیئت مدیره بورس کالا تصمیم‌گیرنده نهایی نیستند

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: فولادسازان بزرگ همیشه سه کرسی در اعضای هیئت مدیره بورس کالا دارند، اما مسئله مهم مبارزه با رانت و قیمت‌های دستوری است.

محمد کشانی در گفتگو با فولادبان در رابطه با انتخاب هیئت مدیره جدید بورس کالا گفت: سالیان زیادی است که سه کرسی از هفت کرسی بورس کالا در اختیار فولادسازان است که فولاد مبارکه، ذوب آهن و فولاد خوزستان سه عضو ثابت این هیئت هستند، اما هیئت مدیره تصمیم‌گیرنده نهایی نیستند.

وی در ادامه تصریح کرد: مدت زیادی است که اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد هم نسبت به تصمیم‌های این نهاد اعتراض دارند. چالشی که در بین حلقه‌های زنجیره بود، به دلیل قیمت‌های دستوری بود و این قیمت‌های دستوری از نهادهای بالاتر به هیئت مدیره ابلاغ می‌شود و این اعضا تنها اجراکننده دستورات هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تأکید کرد: همیشه اینگونه نیست که همه چیز به نفع حلقه میانی زنجیره باشد و سالیان پیش شاهد این بودیم که با سرکوب قیمت شمش، حلقه پایانی زنجیره سود کلانی کسب کرد. قیمت دستوری در هر مقطع زمانی با ایجاد رانت یک حلقه را از باقی حلقه‌ها قوی‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *