جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 26 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس بازار سرمایه با فولادبان مطرح شد؛

دولت بازار سرمایه را به فراموشی سپرده است/ شرایط خوب شاخص فلزات نسبت به سایر صنایع

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت نباید به صورت ناجوانمردانه درآمد شرکت‌ها را هدف قرار دهد و در قیمت‌گذاری آنها دخالت نکند.

دولت بازار سرمایه را به فراموشی سپرده است/ شرایط خوب شاخص فلزات نسبت به سایر صنایع اخبار

محمدرضا ترابی در گفتگو با فولادبان در رابطه با تحلیل وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط، می‌توان گفت به احتمال زیاد از امروز دوشنبه و یا نهایتاً سه‌شنبه بورس تهران به روند صعودی خود بازگردد، چرا که در روند ریزشی بسیار عمیقی قرار دارد. در این راستا، با دست به کار شدن صندوق‌های حمایت، می‌توان روند صعودی را برای بازار پس گرفت.

وی گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که انگار دولت بازار سرمایه را فراموش کرده است. در واقع، دولت نباید به صورت ناجوانمردانه درآمد شرکت‌ها را هدف قرار دهد و در قیمت‌گذاری آنها دخالت نکند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تأثیر دلار در بورس، گفت: پیش بینی می‌شود شاخص کل تا پایان تابستان در همین محدوده باقی ماند تا سیگنال اصلی توسط دلار به بازار منتقل شود. در واقع، قیمت دلار به دلیل حجم نقدینگی و تورم، راهی جز اینکه در روند صعودی قرار بگیرد، ندارد و به نظر می‌رسد نرخ دلار به بیش از 50 هزار تومان برسد که در این صورت، بازار سرمایه در روند خوبی قرار خواهد گرفت.

ترابی تصریح کرد: در ریزش‌های بازار سرمایه اصلی ترین مشکل، عدم اعتمادی است که دولت در ایجاد آن، نقش دارد. با تصمیمات شبانه دولت، سرمایه گذاران نسبت به بورس دلسرد می‌شوند و به تدریج انتقادات را آغاز می‌کنند تا از دولت بخواهند تدبیر بیشتری برای این حوزه به خرج دهد و به مجمع‌های بازار سرمایه، دید بلندمدت‌تری داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت شاخص فلزات اساسی اظهار کرد: شاخص فلزات نسبت به گروه‌های پالایشی و پتروشیمی که مورد بی‌رحمی قرار گرفته‌اند، وضعیت بهتری دارند اما با این حال ترس از ورود این بی‌رحمی به شاخص فلزات نیز سرایت کرده است. به همین دلیل، در روند نوسانی قرار دارد. بنابراین گروه‌های فلزی در بازار، وضعیت بهتری نسبت به سایر صنایع دارند، چرا که فروش بهتری دارند و دولت نیز به جز نرخ‌گذاری، دخالت دیگری در آن ندارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors