جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روز سبز بورس با تداوم پیشتازی خودرویی‌ها/ حال خوش معدنی‌ها و فولادی‌ها در کنار هم

امروز بازار سرمایه در ادامه روند صعودی روزهای اخیر خود، بازهم روز سبزی را تجربه کرد و شاخص کل آن با رشد بیش از 38 هزار واحدی خود را به مرز یک و نیم میلیون واحد نزدیکتر کرد. همچنین در روز جاری هم سهم‌های معدنی زنجیره فولاد حال خوشی داشتند و هم سهم‌های فولادی.

به گزارش فولادبان؛ چند روزی است که سبزپوشی بازار سرمایه ادامه دارد و امروز هم این بازار با روی خوش اعتماد سهامداران مواجه شد. مهمترین علت رشد این روزهای بورس نیز نبود جذابیت سرمایه‌گذاری به علت وجود انتظار کاهشی برای نرخ دلار و سکه و سایر کالاهاست و این مساله در کنار رشد روزهای اخیر بورس باعث شده است که اعتماد سهامداران محتاط نیز به این بازار برگردد و این روزها دوباره شاهد آن هستیم که حجم بالایی از پول حقیقی‌ها وارد بورس می‌شود. همچنین چند روزی است که حال گروه‌های خودرویی، بانکی و فرآورده‌های نفتی از سایر گروه‌ها در بازار سرمایه بهتر است.

در روز جاری اما شاخص کل بورس از همان ابتدای کار با شیب تندی روی ریل صعودی قرار گرفت و در 20 دقیقه ابتدایی بیش از 26 هزار واحد بالاتر رفت. این شاخص در ادامه معاملات هم با شیب آرام‌تری به رشد خود ادامه داد و در مجموع بیش از 38 هزار واحد رشد کرد.

امروز همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز روز سبزی را گذارند که این مساله نشان می‌دهد سهم‌های کوچکتر هم وضعیت خوبی در بازار سرمایه دارند. به نحوی که در روز جاری این شاخص در 20 دقیقه ابتدایی بیش از 3 هزار و 700 تومان رشد کرد و در ادامه نیز با شیبی آرام‌تر، ولی با سرعتی مناسب حدود 3 هزار و 200 واحد دیگر رشد کرد.

در روز جاری همچنین شاخص فلزات اساسی نیز رشد مناسبی را تجربه کرد و در مجموع بیش از 20 هزار واحد صعود کرد. البته رشد امروز نماگر گروه فلزات اساسی در دو مرحله اتفاق افتاد، به نحوی که این شاخص در 30 دقیقه ابتدایی نزدیک 10 هزار واحد بالاتر رفت و بعد هم در یک ساعت بعدی حدود یک هزار واحد پایین آمد و البته در دو ساعت بعدی ابتدا با سرعتی آرام و بعد هم با سرعتی بیشتر بیش از 11 هزار واحد رشد داشت.

امروز در لحظه بسته شدن معاملات بازار سرمایه (ساعت 12:30 یکشنبه 9 آذر) شاخص کل این بازار 38 هزار و 656 واحد رشد کرد و به ارتفاع یک میلیون و 456 هزار و 934 واحد رسید. این شاخص اگر همین رشد دیروز و امروز را فردا هم داشته باشد، می‌تواند از مرز یک میلیون و 500 هزار واحد نیز عبور کند. در روز جاری همچنین شاخص کل هم‌وزن 6 هزار و 942 واحد بالا آمد و روی رقم 417 هزار و 788 واحد ایستاد و شاخص فلزات اساسی هم رشد 20 هزار و 138 واحدی را تجربه کرد و رقم 991 هزار و 674 واحد را نشان داد.

امروز نمادهای «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی»، «ایران خودرو»، «پالایش نفت اصفهان»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «بانک تجارت»، «گروه دارویی برکت» و «سرمایه‌گذاری سیمان تامین» فهرست پربیننده‌ترین نمادهای بورس را تشکیل دادند. در روز جاری همچنین نمادهای «صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی»، «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» و «معدنی و صنعتی گل‌گهر» بیشترین تاثیر مثبت را در رشد امروز شاخص کل گذاشتند.

امروز همچنین در اتفاقی جالب هم نمادهای فولادی زنجیره فولاد رشد مناسبی را داشتند و هم نمادهای معدنی؛ به نحوی که در فرابورس، «ذوب‌آهن اصفهان» بیشرین رشد را در نمادهای فولادی داشت و در بورس هم «معدنی و صنعتی چادرملو»، «توسعه معادن و فلزات»، «فولاد آلیاژی ایران»، «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» و «معدنی و صنعتی گل‌گهر» بیشترین رشد را در بین سهم‌های فولادی با افزایش 4 تا 4.7 درصدی سهم‌هایشان تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors