جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

احتمال افزایش قیمت جهانی محصولات فولاnی/قیمت بازار داخلی کاهشی نخواهد شد

معاون فروش فولاد خراسان گفت: قیمتهای جهانی محصولات فولادی با تاثیر گرفتن از سیاستهای زیست محیطی چین درسه ماهه پایان سال میلادی با توجه به افت تولید احتمالا روند افزایشی خواهد داشت.

حسین بختیاری در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان گفت : قیمتهای جهانی فولاد تا حد زیادی متاثر از سیاستهای زیست محیطی چین است که در صورت تحقق این سیاستها ، تاثیر قابل ملاحظه ای در رشد قیمت های جهانی خواهد داشت و از آنجایی که این سیاستها به نقل از نشریه S&P PLATTS در سال 2021 تاکنون عملیاتی نشده است، لذا پیش بینی می شود قیمت های جهانی تا پایان سه ماهه سوم سال جاری میلادی روند افزایشی نداشته باشد.

وی ادامه داد: سیاستهای زیست محیطی که قرار است در سه ماهه چهارم میلادی امسال اجرایی شود، هرچند با شعارزدگی های هیجانی  همراه است اما یقینا افت تولید را هم  بدنبال خواهد داشت، پیش بینی می شود این افت تولید موجب افزایش قیمت های جهانی محصولات فولادی در آن دوره زمانی خواهد شد.

معاون فروش فولاد خراسان افزود: با توجه به شرایط حاکم بر صنعت فولاد این پیش بینی نزدیک به واقعیت است اما نمی توان  قاطعانه در این خصوص اظهار نظر کرد زیرا عوامل متعدد دیگری نیز در این خصوص سهیم هستند.

بختیاری با اشاره به قیمت محصولات فولادی در ایران گفت: قیمت محصولات فولادی در کشور هم تا حد زیادی تحت تاثیر سیاستهای ارزی دولت ، بخشنامه های متعدد وزارت صنعت ،  کمبود برق ، توقف فعالیت کارخانه های فولادی و در نهایت سیاستهای ضد تورمی دولت سیزدهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: از انجایی که با توجه به زیرساختهای انرژی کشور و مشکل کمبود گاز در زمستان که می تواند تولید برق در کشور در فصل زمستان هم  به مخاطره بیندازد پیش بینی می شود مشکل کمبود برق فعلا میهمان ناخوانده صنایع و بخصوص صنایع فولادی کشور خواهد بود و این موضوع می تواند توازن عرضه و تقاضا را در بازار فولاد برهم زده و موجبات افزایش قیمتها را فراهم آورد.

معاون فروش فولاد خراسان گفت: جهت پیشگیری از مشکلات پیش روی صنایع در ماههای سرد ، پیشنهاد می شود دولت بجای اینکه بار کمبود برق را بر دوش کارخانه های تولید محصولات فولادی و صنایع سیمان تحمیل کند، این فشار را در بین تمامی صنایع کشور تقسیم کرده و هر کدام از صنایع بخشی از این کمبود را بدوش بکشند.

این فعال صنعتی افزود: علاوه بر اتخاذ راهکارهای موقت دولت برای تامین انرژی صنایع ، لازم است راهکارهایی چون تامین برق از طریق واردات و احداث نیروگاههایی برای تامین برق صنایع در دستور کار قرار بگیرد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors