بازار صادراتی فولاد در انتظار ثبات افغانستان/تجارت متوقف است

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد آینده بازار فولاد گفت: افغانستان درحال حاضر صحنه جنگ و تنشهای سیاسی است و با استقرار طالبان مرزها مسدود شده اند وهیچگونه معامله ای با این کشور انجام نمی شود.

حسین حجتی درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود:صادرات محصولات فولادی ایران به کشور افغانستان با توجه به تحولات اخیر، عملا قطع شده و انجام خرید و فروش و تجارت در این کشور به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: پیش از تغییرات سیاسی افغانستان ، برخی از مشتریان افغان تبار که محصولات فولادی اشان را از ما خریداری  کرده بودند خواستار ارسال محصولاتشان بودند که طبق تعهدات قبلی ارسال شد اما با روی کار امدن گروه طالبان ، تبادلات تجاری دو کشور قطع شد.

این فعال صنعتی افزود: افغانستان صحنه جنگ و تنشهای سیاسی است و هر روز دامنه آشفتگی ها و تحولات توسعه می یابد، در این شرایط مردم افغانستان بیشتر به فکر جان و نان و آبشان هستند و تاجر افغانی هم تمایلی به خرید و معاملات تجاری و بازرگانی ندارد چون  تکلیفش را نمی داند که آیا کشورش به آرامش اقتصادی خواهد رسید یا خیر.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت : تحولات اخیر افغانستان بر قیمت محصولات فولادی تاثیرنداشته اما بر تعهدات  صادراتی قبلی تمام تولید کنندگان که با این کشور مراوده داشته اند تاثیر گذاشته است و باید منتظربود که افغانستان چه اتفاقاتی را شاهد خواهد بود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *