تداخل فعالیت معدنی‌ها و فولادی‌ها به ضرر اقتصاد است

مدیرعامل ذوب آهن اردبیل گفت: مشکلات زنجیره فولاد به دلیل دخالت‌های دولت به وجود آمده است و دولت باید با حرکت به سمت خصوصی‌سازی تبعیض‌ها را از بین ببرد.

تقی بهرامی در گفتگو با فولادبان در رابطه با تداخل فعالیت معدنی‌ها و فولادسازان گفت: تداخل فعالیت معدنی‌های و فولادی‌ها به ضرر اقتصاد مملکت است، اما همه این مشکلات از تبعیضی نشأت گرفته می‌شود که بین فعالان بخش خصوصی و دولتی قرار دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: تولیدکنندگان زمانی می‌توانند به درستی به فعالیت خود ادامه دهند که مواد اولیه به اندازه کافی و در موعد مقرر به دستشان برسد، اما دولت با دخالت‌های زیاد و کنترل شدید باعث تداخل در فعالیت این واحدها شده‌اند؛ به همین دلیل، حلقه‌های زنجیره فولاد به دنبال به دست آوردن حلقه‌های قبل از خود هستند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اردبیل افزود: دولت باید فعالیت هر بخش از زنجیره فولاد را زیر نظر بگیرد، اما دولت تنها به فکر حمایت از بخش دولتی است و بخش خصوصی در این میان، کنار گذاشته شده است. امکانات موجود در کشور محدود نیست که همه باید از آن‌ها استفاده کنند.

بهرامی با اشاره به اینکه دولت باید در جهت خصوصی‌سازی قدم بردارد، گفت: دولت در این شرایط به فکر منافع واحدهای دولتی است و خود را در این اوضاع آشفته کنار کشیده است و کنترل نشدن بازار توسط دولت باعث شده است که همه قیمت‌ها بالا برود و تداخل فعالیت واحدهای صنعتی هم به دنبال بی‌تفاوتی دولت به وجود آمده است.

وی در پایان اضافه کرد: عمر باقی مانده دولت کم است، اما دولت آینده باید اتفاقات زنجیره فولاد را به دقت زیر نظر بگیرد تا چنین مشکلاتی در زنجیره به وجود نیاید و واحدهای خصوصی هم در کنار واحدهای دولتی رشد کنند. بنابراین، شرکت‌ها نباید در دست دولت باشند تا این مشکلات در بازار به وجود آید و تولیدکنندگان خصوصی تنها نظاره‌گر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *