قیمت های فولاد غیر واقعی است/منافع نابسمانی به جیب صاحبان قدرت می رود

معاون قضایی دادستان کل کشورگفت: صنعت فولاد باید با اعتماد به فعالان و تولید کنندگان این صنعت ،عرضه و قیمت گذاری را به آنها واگذار کند.

سعید عمرانی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: از دو سال قبل که دادستانی کل کشوربه بازار فولاد ورود کرده است با وجود ارائه شیوه نامه زنجیره فولاد و تصمیمات متعدد در این صنعت می بینیم بازاراین صنعت همچنان بی ثبات است وقیمتها واقعی نیست.

وی تصریح کرد: فعالان صنعت فولاد باید درعرضه و قیمت گذاری بورس کالا دخالت کنند و دولت نیز از سیاستهای دستوری در این صنعت پرهیزکند و با کوتاه کردن دست دلال و واسطه ها ، رانتهای این صنعت برداشته شود و این صنعت بتواند روی پای خودش بایستد.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت : فعالان صنعت فولاد باید با دخالت مسئولانه به این صنعت سرو سامان بدهند و از ورود کسانی که از آشفتگی و بی ثباتی بازار سود می برند، جلوگیری کنند چون این افراد که اغلب از صاحبان قدرت هم هستند از این نابسامانی به سود خود بهره می برند.

عمرانی با انتقاد از قیمتهای نامتعارف موجود در بازار محصولات فولادی افزود: قیمتهای فعلی واقعی نیست البته باید اذعان داشت که تورم وجود دارد و قیمتها افزایشی است اما واقعی نیست اما با قیمت دستوری هم نمی توان صنعت را چرخاند.

وی تصریح کرد: نقش دولت و حتی نهادهای قضایی بر صنعت فولاد فقط نظارتی است ولی دولت تلاش می کند از صفر تا صد در صنعت فولاد دخالت کند درحالیکه  طبق اصل 44 قانون اساسی صنعت فولاد نیز همانند صنایع باید به دست بخش خصوصی اداره شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *