جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 19 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 19 آبان ۱۴۰۱

بررسی بازار آهن امروز، 19 آبان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد روند صعودی قیمت‌ها در این بازار متوقف شد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، 19 آبان ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که در پی تحولات اخیر در بازار ارز، قیمت‌ها در این بازار  که روند صعودی به خود گرفته بودند، امروز بدون تغییر اعلام شدند.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران با نرخ حدود ۳۵ هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین آخرین تحول بین امللی به اظهارات جدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سفر به تهران برمی‌گردد. رافائل گروسی با بیان این که مذاکرات در سطح فنی با ایران در هفته های آینده ادامه خواهد یافت، گفت که بزودی به تهران سفر می کند.

به نوشته رویترز، تهران در دوم نوامبر اعلام کرده بود که هیئتی را به وین می فرستد تا اختلافات با آژانس بین المللی انرژی اتمی را که در تلاش است فعالیت های هسته ای ایران را زیر نظر بگیرد، کم کند.

همچنین خبر مهم از بورس کالا اینکه دیرور برای نخستین باز۱۰ هزار تن شمش بلوم، در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد که با استقبال ۲۳ هزار تنی و رقابت خریداران، کل حجم عرضه با موفقیت مورد معامله قرار گرفت. همچنین در گزارشی که امیر صباغ، مدیریت اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در فضای مجازی منتشر کرده، آمده است: به احتمال زیاد، دولت به منظور اطمینان از تداوم کاربرد نرخ ارز حواله نیما (امروز ۲۷۵۰۰ تومان=۱$) در معاملات بازار داخلی و بورس کالا، در آینده نزدیک صرفا صادرات کامودیتی‌هایی را به رسمیت می‌شناسد که یا توسط تولیدکننده اصلی (یا نماینده وی) صورت گیرد و یا کالا از طریق رینگ صادراتی خریداری شده باشد.

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم: معاملات رینگ صادراتی بورس کالا فاقد محدودیت سقف رقابت و نرخ ارز نیما در محاسبه قیمت پایه بوده و منافع ناشی از رانت نرخ ارز نیما و بازار را به تولیدکننده برمی گرداند. این معاملات هم اکنون برای محصولاتی از جمله مس، آلومینی، فولاد و برخی محصولات حوزه نفت و پتروشیمی برقرار است و به زودی به کلیه کامودیتی‌های صادراتی کشور گسرش خواهد یافت.
در همین حال، یک فعال‌ بازار آهن و فولاد در بازار آاهن و فولاد گفت: این هفته قیمت انواع محصولات فولادی همراه با افزایش بود. محمد صادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با اشاره به تغییرات  قیمتی در بازار اهن و فولاد، اظهارداشت: افزایش قیمت دلار در هفته قبل موجب  شد بسیاری از محصولات آهن و فولاد میل به افزایش نرخ داشته باشند. وی با بیان اینکه قیمت داخلی آهن آلات با افزایش  دلار بالا رفت، گفت:  قیمت میلگرد در هفته اخیر از ۱۵ هزار و ۲۰۰ در هفته قبل به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید، ضمن اینکه قیمت تیرآهن در هفته ایر از ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان در هفته قبل به ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان در این هفته رسید.

همچنین گزارش فولادبان از معاملات روز گذشته محصولات فولادی در مهم‌ترین بورس فلزات اروپا (LME) نشان می‌دهد که در آخرین ساعات معاملاتی در بورس لندن نرخ اکثر مقاطع با ثبات قیمت همراه شدند، ضمن اینکه نرخ میلگرد برای تحویل روز و تحویل ماهانه افزایشی شد. براساس اطلاعات تابلوی معاملات بورس فلزات لندن، قیمت هر تن میلگرد، هم برای تحویل روز با ۵٫۵ دلار رشد، با قیمت ۶۲۴ دلار، به فروش رسید. قراردادهای آتی تحویل یک ماهه این محصول با افزایش ۳٫۵ دلاری، با نرخ های ۶۳۳ دلار و ۵۰ سنت، در هر تن منعقد شد. در این میان، هر تن قراضه برای تحویل روز بدون تغییر نرخ، با قیمت ۳۴۰ دلار به فروش رسید. قراردادهای آتی تحویل یک ماهه این محصول  با یک دلار کاهش، به قیمت ۳۴۰ دلار، به ازای هر تن منعقد شد.

در ادامه بررسی آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس فلزات بندر شانگ‌های حاکی از آن است که ریزش نرخ فولاد ضد زنگ بعد از چند هفته متوالی متوقف و معاملات امروز این محصول با افزایش قیمت انجام شد به طوری که قیمت متوسط میلگرد افت 35 یوآنی داشت وبا قیمت 3 هزار و 520 یوآن به فروش رفت، این در حالی است که متوسط قیمت فولاد ضد زنگ در بازار بندر شانگ‌های با افزایش 83 یوآنی، بر رو ی نرخ 15 هزار و 867 یوآن ایستاد. علاوه بر این، متوسط قیمت ورق گرم در بازار بندر شانگ‌های 116 یوآن کاهش داشت و رقم 3 هزار و 516 یوآن را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، برخی رسانه های خارجی گزارش دادند: سنگ آهن یکی از کالاهایی است که در سال جاری، عملکرد ضعیفی دارد و احتمالاً تا زمانی که اقتصاد چین احیا نشود، سقوط قیمت‌ها عمیق تر خواهد شد.

خبر دیگر اینکه کامران وکیل دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران در گفتگو با فولادبان گفته است: در کشوری که صنایع فولادی خود را در مناطق خشک ایجاد و احداث می‌کند، طبیعتا ظرفیت سنجی تولید 55 میلیون تن فولاد تا دو سال آینده نیز تابع همین شرایط و بدون کارشناسی است و نمی‌تواند مطابق محاسبات واقعی باشد.

در هر صورت، تحلیل آخرین رویدادها حاکی از آن است که قیمت‌ها در بازار آهن در هفته آینده به وضعیت بازار ارز و تحولات آن بستگی خواهد داشت.

از وضعیت قیمت‌ها در بازار چه خبر؟

بررسی بازار آهن امروز 19 آبان ۱۴۰۱ نشان می دهد  در بازار میلگرد اکثر قیمت‌ها تغییری نداشتند و تنها 2 شرکت کاهش قیمت 50 و 100تومانی را رقم زدند.

همچنین در بازار نبشی و ناودانی، تمام محصولات در این بازار ثبات قیمتی را تجربه کردند.

در همین حال، در بخش کیلویی بازار تیرآهن قیمت‌ محصولات بدون تغییر باقی ماندند، ضمن اینکه در بخش تیرآهن شاخه‌ای قیمت برخی محصولات تا سقف 150 هزار تومان افزایش داشتند.

علاوه بر این، ثبات قیمت‌ محصولات در بازار پروفیل امروز هم ادامه داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors