جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 مرداد 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

اجبار تولیدکنندگان به عرضه در بورس کالا با شرایط محدود/ یک کارشناس: تولیدکنندگان با ترس و اجبار در بورس کالا معامله می‌کنند

یک کارشناس فولادی گفت: با توجه به اینکه دولت با ابزارهای تنبیهی مانند تعزیرات، تولیدکنندگان را مجبور به عرضه در بورس کالا کرده‌اند، در حال حاضر از روی ترس و اجبار در بورس فعالیت می‌کنند.

اجبار تولیدکنندگان به عرضه در بورس کالا با شرایط محدود/ یک کارشناس: تولیدکنندگان با ترس و اجبار در بورس کالا معامله می‌کنند اخبار

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان با اشاره به آخرین وضعیت وضعیت فولادسازان در بورس کالا، اظهارداشت: بورس کالا محلی برای عرضه کالا است که خریدار و فروشنده بتوانند در یک محیط شفاف قیمت محصولات را کشف کنند و هر دو سمت معامله، نفع ببرند اما زمانی که قیمت‌ها در بورس توسط کسی تعیین می‌شود، کاملاً با فلسفه شفافیت قیمت‌ها در تناقض خواهد بود.

وی با بیان اینکه عرضه محصولات در بورس کالا بزرگ‌ترین اشتباه است، گفت: در حال حاضر معاملات در بورس به صورت قیمت‌گذاری دستوری با تعیین میزان مواد اولیه، میزان عرضه و امثال آن انجام می‌شود. در صورتی که طبق فلسفه درست بورس کالا، باید محصولات را به هر میزانی که تولید می‌شود، عرضه شود؛ نه اینکه قیمت، تناژ عرضه، میزان خرید و قیمت پایه از قبل تعیین گردد.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: چنین اقداماتی به ضرر و زیان بورس کالا، تولیدکننده و خریدار بوده و برای کسی نفع نخواهد داشت.

ولی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این روال در بورس کالا باب شده و به شدت آسیب‌زا محسوب می‌شود، باعث بهم‌ریختگی تقاضا در معاملات شده است. در این راستا، بسیاری از تولیدکنندگان تمایلی به عرضه در بورس کالا ندارند.

وی با اشاره به شرایط اجباری عرضه در بورس، اظهارداشت: با توجه به اینکه دولت با ابزارهای تنبیهی مانند تعزیرات، تولیدکنندگان را مجبور به عرضه در بورس کالا کرده‌اند، در حال حاضر از روی ترس و اجبار در بورس فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، به محض اینکه محدودیت‌ها در این حوزه برداشته شود، بسیاری از تولیدکنندگان از معامله در بورس دست می‌کشند.

این کارشناس فولادی با بیان اینکه در بورس کالا مهره‌ها چیده شده و باید متناسب با آن معامله کرد، اظهارداشت: در واقع با برداشته شدن شرایط اجباری عرضه و اختیاری شدن آن، عمده تولیدکنندگان بخش خصوصی در بورس عرضه کالا نخواهند داشت، چرا که شرایط را منصفانه نمی‌بینند. از سوی دیگر، رقابت در بورس کالا کاذب است و کشف قیمت که باید به صورت جهانی باشد، انجام نمی‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors