جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

10 کشور بزرگ تولیدکننده فولاد جهان در نیمه اول 2021 معرفی شدند

انجمن جهانی فولاد در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید فولاد خام جهان به ۱۶۷٫۹ میلیون تن در ماه ژوئن افزایش یافت، که ۱۲ درصد نسبت به ژوئن سال قبل افزایش یافته است که نشان دهنده بهبود مداوم صنعت فولاد از تأثیرات کرونا است.

10 کشور بزرگ تولیدکننده فولاد جهان در نیمه اول 2021 معرفی شدند اخبار

به گزارش فولادبان،داده‌های منتشر شده ۶۴ کشور گزارش دهنده به worldsteel را شامل می‌شود و حدود ۹۸ درصد از تولید فولاد خام جهان در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهد.

با افزایش تقاضا، در ماه ژوئن تمام مناطق و کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد، تولید بیشتری را ثبت کردند.

چین بیش از نیمی از کل فولاد جهان در ماه ژوئن را تولید کرد و با رقم ۹۳٫۹ میلیون تن، ۱٫۵ درصد رشد نسبت به ژوئن ۲۰۲۰ ثبت کرد.

این افزایش با وجود وضع برخی محدودیت‌های تولید در تانگشان توسط دولت چین در اقدامی برای جلوگیری از آلودگی رخ داد.

بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده بعدی، هند، ۹٫۴ میلیون تن فولاد خام در ژوئن تولید کرد که ۲۱ درصد بیشتر از ژوئن سال گذشته است. ژاپن ۸٫۱ میلیون تن تولید کرد که ۴۴ درصد رشد دارد. میزان تولید در کل آسیا و اقیانوسیه در ماه ژوئن ۱۲۲٫۵ میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته ۶٫۴ درصد افزایش داشت.

آمریکا ۷٫۱ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۴۴ درصد بیشتر از سال گذشته است. تخمین زده می‌شود که روسیه ۶٫۴ میلیون تن تولید کرده باشد که ۱۱ درصد رشد داشته است. کره جنوبی هم 6 میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱۷ درصد رشد دارد.

آلمان، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد اتحادیه اروپا، ۳٫۴ میلیون تن تولید کرد که نسبت به ژوئن سال قبل ۳۸ درصد رشد داشت. ترکیه هم ۳٫۴ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱۸ درصد رشد دارد. برزیل ۳٫۱ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۴۵ درصد بیشتر از ژوئن سال قبل است. بر اساس داده‌های worldsteel، تخمین زده می‌شود که ایران ۲٫۵ میلیون تن تولید کرده باشد که ۱٫۹ درصد رشد داشته است.

تولید ژوئن در مقایسه با تولید ۱۷۴٫۴ میلیون تن در ماه مه، که ماه طولانی‌تری بود، مقایسه شده است.

worldsteel همچنین اعلام کرد، آهن تولیدشده در کوره‌های بلند در ماه ژوئن ۱۱۲٫۸۸ میلیون تن و تولید آهن با روش احیای مستقیم ۸٫۲۸ میلیون تن بود.

در نیمه اول سال ۲۰۲۱، تولید جهانی فولاد خام به یک میلیارد تن فولاد خام رسید که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

در دوره ژانویه تا ژوئن، تولید آهن به شیوه کوره بلند به ۶۳۸٫۷۸ میلیون تن رسیده است، در حالی که تولید با روش احیای مستقیم ۵۱٫۱۳ میلیون تن بوده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors