جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 15 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش قیمت مقاطع فولادی در اروپا

قیمت مقاطع فولادی توخالی (HSS) در اروپا روند نزولی دارد زیرا آنطور که منابع مطلع به Fastmarkets گفته‌اند تقاضا در بازار اروپا هیچ نشانه‌ای از ترمیم و بازگشت ندارد.

کاهش قیمت مقاطع فولادی در اروپا اخبار بازار آهن و فولاد

به گزارش فولادبان قیمت مقاطع فولادی توخالی (HSS) در اروپا روند نزولی دارد زیرا آنطور که منابع مطلع به Fastmarkets گفته‌اند تقاضا در بازار اروپا هیچ نشانه‌ای از ترمیم و بازگشت ندارد.

تحلیل هفتگی Fastmarkets نشان می‌دهد قیمت مقاطع فولادی متوسط در بازار داخلی اروپا، تحویل در شمال این قاره، در روز چهارشنبه 580 تا 595 یورو (629 تا 645 دلار) در تن بود که نسبت به قیمت یک هفته قبل، 585 تا 600 یورو، مقداری کاهش یافته است.

تقاضا در شمال و جنوب اروپا همچنان در حداقل خود قرار دارد زیرا فعالیت‌های ساخت‌وساز و سایر پروژه‌ها به علت شیوع بیماری کرونا، متوقف شده است.

بازار جنوب اروپا هم کماکان راکد است زیرا حتی با اینکه در هفته‌های اخیر به کارخانجات فولاد ایتالیا اجازه فعالیت دوباره داده شده، سطح تقاضا در منطقه فعلا به سطح عادی بازنگشته است.

براساس گزارش فولادبان منابع مطلع به Fastmarkets خبر داده‌اند که کارخانجات فولادی، قیمت محصولات خود را به نرخ قبل از تعطیلات کرونایی عرضه می‌کنند زیرا آنها مواد اولیه خود را با قیمت‌های بالای قبل از بحران کرونا خریداری کرده‌اند. بنابراین با وجودی که سطح تقاضا بسیار ضعیف است، کارخانجات فولادی علاقه‌ای به کاهش قیمت‌ها ندارند.

تحلیل هفتگی Fastmarkets بیانگر آن است که قیمت مقاطع فولادی متوسط در بازار اروپا، تحویل در جنوب این قاره، در روز چهارشنبه 570 تا 600 یورو در تن بود که  نسبت به رقم 585 تا 600 یوروی یک هفته قبل، کاهش نشان می‌دهد.

قیمت کویل نورد گرم، که ماده اولیه تولید مقاطع فولادی است، به دنبال کاهش تقاضا و تعطیلی صنایع به علت کرونا روند نزولی گرفته است.

شاخص Fastmarkets از قیمت کویل نورد گرم، تحویل در کارخانه در شمال اروپا، در 29 آوریل 426.25 یورو در تن بود که بیش از 40 دلار کمتر از قیمت هفته قبل است.

همچنین شاخص Fastmarkets از قیمت کویل نورد گرم، تحویل در کارخانه در جنوب اروپا، 400 تا 420 یورو در تن بود که  نسبت به رقم 435 تا 445 یورو در اول آوریل، مقداری کاهش نشان می‌دهد.

علاوه بر این به نظر می‌رسد کارخانجاتی که به خاطر کرونا تعطیل شده بودند برای بازگشت به وضع تولید، چند هفته‌ای وقت نیاز دارند، ضمن آن که تعطیلات عمومی متعددی در ماه مه وجود دارد.

بنابراین کارخانجات فولادی اروپا فقط می‌توانند از چند هفته پرسود در ماه ژوئن استفاده کنند تا قبل از اینکه اتحادیه اروپا سهمیه‌های وارداتی را در ماه جولای مجددا اعمال کند. با این اقدام، راه برای واردات فولاد از ترکیه، اوکراین و روسیه دوباره باز خواهد شد این در حالی است که این کشورها هم‌اکنون تمامی سهمیه صادرات خود را به اروپا مصرف کرده‌اند.

به گفته یک منبع مطلع به Fastmarkets، به علت تعطیلات عمومی در ماه مه، فعالیت صنایع در ماه ژوئن شروع خواهد شد اما کارخانجات چند هفته‌ای نیاز دارند تا خود را با شرایط و مقرراتی که دولت‌هایشان وضع خواهند کرد، تطبیق دهند.

به گزارش فولادبان یک عامل فروش درباره وضعیت بازار گفت: خبر خاصی در بازار فولاد نیست. ایتالیایی‌ها در حال بازگشت به کار هستند، اما آنها فعلا در مرحله اول هستند که مرحله تحویل است و ما امروز اولین تحویل محموله را از ایتالیا داشتیم. طی چند هفته آینده، ساعات کار به طور تمام‌وقت نخواهد بود و بازار روند نزولی خواهد داشت. ما تمام مواد اولیه‌ای که نیاز داشتیم را اکنون داریم و واردات از ترکیه طی ماه آینده آغاز خواهد شد و احتمالا با محموله‌های کوچک، انبارهای ما پر خواهد شد. من فکر می‌کنم قیمت‌ها ثابت بماند و دیگر نوسانی نداشته باشد و زمانی که ایتالیایی‌ها به بازار بازگردند، قیمت بالا خواهد رفت.

یک تاجر هم در این زمینه عنوان کرد: کارخانجات ایتالیایی در حال شروع به کارند و دوباره تولید را آغاز کرده‌اند اما خارج کردن مواد اولیه از ایتالیا مشکل است. هم‌اکنون کامیون به اندازه کافی برای حمل بار وجود ندارد. تقاضا پایین است و قیمت کویل نورد گرم برای تحویل در ماه جولای، سقوط فاحشی داشته است. واردات در ماه  جولای آغاز خواهد شد اما وقتی همه چیز و همه جا بسته است، نمی‌توان یک طرح حمل و نقل بین‌المللی ارائه کرد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors