Please use a valid API Key برنامه پنج‌ساله صنعت فولاد چین اعلام شد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

برنامه پنج‌ساله صنعت فولاد چین اعلام شد

چین با ارائه برنامه توسعه پنج‌ساله جدید، اهداف خود در بخش صنایع معدنی را تأمین منابع اصلی و تقویت خودکفایی اعلام کرد.

به گزارش فولادبان و به نقل از رویترز؛ چین، بزرگترین مصرف‌کننده فلزات جهان، برای واردات برخی مواد اولیه مانند سنگ آهن، منگنز و کروم به شدت به بازارهای خارج از کشور متکی است.
البته در برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی چهاردهم چین برای سال‌های 2021 تا 2025 که اخیرا در کنفرانس سالیانه کنگره خلق چین مورد بررسی قرار گرفته، در مورد افزایش ذخایر استراتژیک در سراسر فلزات صنعتی صحبت فوری نشده است. اما طبق این برنامه، چین متعهد شد که در پنج سال آینده ذخایر خود را بهبود بخشد و دور جدیدی از کاوش سنگ معدن را انجام دهد.
وزارت صنعت چین در ماه دسامبر گفت که پکن قصد دارد با سرمایه‌گذاری در یک یا دو معدن سنگ آهن عظیم در خارج از کشور، تا سال 2025 بتواند وابستگی خود به واردات این ماده اولیه را کاهش و قدرت خود در قیمت‌گذاری آن را افزایش دهد.
در این برنامه پنج‌ساله، چین همچنین متعهد شده است که تحول سبز (کاهش آلایندگی) را برای بخش فولاد گسترش دهد که این به معنای افزایش ظرفیت کوره‌های الکتریکی نسبت به کوره‌های بلند و بهره‌گیری ببشتر از قراضه آهن به جای سنگ آهن در صنعت فولاد این کشور خواهد بود. البته حدود 620 میلیون تن ظرفیت فولاد خام چین قبلا به آلایندگی‌های بسیار کم ارتقا یافته یا در حال اصلاح است. چین سال گذشته 1.065 میلیارد تن فولاد مصرف کرد.
همچنین مطابق گزارش نهاد عالی قانون‌گذاری چین، این کشور در سال 2021 به روند اصلاح طرف عرضه و ادغام در بخش فولاد ادامه خواهد داد.
وو شیپینگ، تحلیلگر بازار فولاد در این باره گفت: محیط کلی صنعت فولاد در سال جاری مناسب است.
وو در پاسخ به این سوال که چه بخشی بیشترین فولاد را مصرف می‌کند، عنوان کرد: جزئیات زیادی در مورد میزان استفاده از فولاد در زیرساخت‌ها و سیاست‌های املاک و مستغلات وجود ندارد، البته انجمن آهن و فولاد چین انتظار دارد تقاضای فولاد در این کشور در سال 2021 کمی رشد کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors