جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 19 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افتتاح بزرگترین کارخانه گندله‌سازی به روش کوره دوار در کشور

کارخانه گندله‌سازی سه چاهون بافق به عنوان بزرگترین کارخانه گندله‌سازی به روش کورده دوار در کشور، روز گذشته با ظرفیت سالانه 5 میلیون تن و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون یوآنی روز گذشته از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش فولادبان و به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در آیین افتتاح این کارخانه در قالب پنجاه و پنجمین برنامه افتتاح جهش تولید تاکید کرد: با راه‌اندازی این واحد بستر جلوگیری از خام فروشی ۲۳ درصد سالانه سنگ آهن تولیدی شهرستان بافق که معادل چهار میلیون تن است، فراهم شد.

رضا فلاح مبارکه افزود: عملیات اجرایی این کارخانه از سال ۹۴ در قالب کنسرسیومی با شرکت‌های چینی، ژاپنی و ایرانی آغاز و پس از پنج سال آماده بهره‌برداری شد.

وی ادامه داد: سنگ آهن استخراج‌شده از معادن منطقه پس از پرعیارسازی (بالای ۶۰ درصد) در یک فرآیند با تجهیزات پیشرفته معدنی به کنسانتره تبدیل می‌شود که در برنامه‌های کوتاه و بلندمدت، کنسانتره حاصل از معادن سنگ آهن منطقه مانند معدن دی‌۱۹، آنومالی شمالی و چاه‌گز تامین می‌شود که نقش مهمی در ایحجاد ارزش افزوده برای سنگ آهن و جلوگیری از خام‌فروشی دارد.

تامین منابع گندله‌سازی سه چاهون از صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت سنگ آهن مرکزی

رضا مسرور، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز در مراسم افتتاح کارخانه گندله‌سازی سه چاهون، ساخت این کارخانه را سومین پروژه بزرگ تولید گندله سنگ آهن به روش کوره دوار در نیا توصف کرد و اظهار داشت: ارزش روز پروژه عظیم گندله‌سازی سه چاهون ۹۳۰۰ میلیا‌رد تومان است که از منابع شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران و صندوق بازنشستگی فولاد تا‌مین شده است.

وی با بیا‌ن اینکه تکنولوژی بخش اصلی پروژه از ژاپن و انتقال مواد آن مربوط به آلمان است، خاطرنشان کرد: این پروژه دو ویژگی خاص و مهم دارد؛ نخست این که کیفیت محصولات آن بسیا‌ر بالا است و با متالازاسیون بالای ۹۰ درصد امکان رقابت در بازارهای جهانی را دارد. دوم اینکه، تشدید جنگ اقتصادی دشمنان و بیماری کرونا و خروج مهندسان و متخصصان خارجی نه تنها در سرعت اجرای پروژه خللی ایجاد نکرد، بلکه با توان مهندسان توانمند ایرانی پروژه با سرعت بیشتری تکمیل و در موعد مقرر افتتاح شد. ضمن اینکه تا کنون ۷۰۰ هزار تن گندله باکیفیت در این کارخانه تولید شده است.

مسرور با اشاره به رویکرد صندوق‌های بازنشستگی از جمله صندوق فولاد در خصوص پرهیز از خام‌فروشی در راستای ارزش افزوده بیشتر و سودآوری در شرکت‌های تا‌بعه عنوان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی تا‌ سال‌ها صرفا سنگ آهن دانه‌بندی‌شده و الگومره تولید می‌کرد و در دهه ۸۰ کنسانتره به تولیدات این شرکت اضافه شد. اکنون نیز با افتتاح گندله‌سازی دو پروژه بعدی این شرکت در راستای تکمیل زنجیره فولاد، پروژه آهن اسفنجی و پروژه تولید ۲ میلیون تن کنسانتره است.

گفتنی است؛ پروژه گندله‌سازی سه چاهون بافق به ارزش روز ۹۳۰۰ میلیا‌رد تومان، با ظرفیت تولید سالیانه ۵ میلیون تن گندله سنگ آهن، برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به‌صورت غیر‌مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors