جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حمایت‌ها تمام شد!/ بی‌تأثیری قیمت‌های جهانی بر بورس

امروز بازار سرمایه با وجود حمایت‌های روزهای گذشته سهامداران حقوقی بازهم وارد فاز منفی شد و نقدینگی کم و عرضه‌های زیاد باعث شد که رشد قیمت‌های جهانی بر بازار سرمایه بی‌اثر شود.

به گزارش فولادبان؛ بر خلاف تصور همگان که از ادامه حمایت‌ها از بورس حکایت داشت، بازار سرمایه امروز دوباره وارد فاز منفی شد و نشان داد که حمایت‌ها از جهتی چندان سنگین هم نبود و نشان از این بود که بازار چندان با تحلیل پیش نخواهد رفت. به گفته کارشناسان بورس، یکی از عوامل تأثیرگذاری که می‌تواند این روزها بورس را درگیر خود کرده باشد، علاوه بر مسائل درگیری دولت و مجلس و کشمکش‌های بودجه، روزهای پایانی سال و همچنین کاهش نقدینگی در بازار است.

در معاملات روز جاری شاخص کل بورس پس از سه روز صعود متوالی، در مجموع 3 هزار و 365 واحد افت کرد و مجدد وارد فاز منفی شد. افت 0.28 درصدی نماگر اصلی بازار سهام کاری کرد که این شاخص روی یک میلیون و 206 هزار و 781 واحدی بایستد. این در حالی است که شاخص کل هم‌وزن نیز با افت 0.12 درصدی، 877 واحد پایین‌تر از روز گذشته آمد و روی خانه 431 هزار و 808 واحد قرار گرفت.

امروز با وجود اینکه قیمت‌های جهانی فلزات اساسی و گران‌بها از جمله طلا، فولاد، مس و نقره در جهان افزایش پیدا کرده است، فشار عرضه‌های این گروه باعث شد که شاخص فلزات اساسی در مدار نزولی خود حرکت کند. امروز، این شاخص با افت 7 هزار و 912 واحدی، به 902 هزار و 102 واحد رسید.

در روز جاری در میان تمام نمادهای بازار سرمایه، نمادهای «اپال»، «برکت»، «شپنا»، «شستا»، «فملی»، «فولاد» و «وتجارت» بیشترین تراکنش را در بین نمادهای بازار سرمایه داشتند و از همه مهم‌تر این نمادهای «فملی»، «شستا»، «فولاد»، «شبندر» و «شپنا» بودند که بیشترین اثر منفی و نمادهای «کچاد» و «پارس» بودند که بیشترین اثر مثبت را روی روند حرکت شاخص کل گذاشتند.

در معاملات روز جاری، همه نمادهای فولادی روی هم رفته ارتش سرخ سازمان بورس و اوراق بهادار تهران را تشکیل دادند و نمادهای «فجر»، «فخوز»، «فولاد»، «فولاژ» و «کاوه» بیشتر از بقیه افت قیمت را در سهام خود داشتند، اما نمادهای معدنی یعنی «کگل» و «کچاد» وضعیت خوب و سبزی را تجربه کردند. در این میان، «ذوب» در فرابورس نیز افت 2- درصدی را تجربه کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors