افزایش آهنگ رشد تولید فولاد چین

سرعت رشد تولید فولاد خام در چین در ماه اکتبر نسبت به ماه گذشته بیشتر شد و به 5.5 درصد بیشتر از سال گذشته رسید. این در حالی است که در ماه سپتامبر میزان رشد تولید فولاد خام در این کشور نسبت به سال گذشته 4.5 درصد بیشتر بود.

به گزارش فولادبان؛ گزارش موسسه Mysteel Global نشان می‌دهد آهنگ رشد تولید فولاد خام در چین طی ماه‌های ژانویه تا اکتبر (10ماه نخست سال 2020) از ماه‌های گذشته بیشتر شد و در مقایسه با رشد 4.5 درصدی 9 ماهه اول سال 2020 به 5.5 درصد در 10 ماهه اول سال افزایش یافت و رکورد 874 میلیون تن را ثبت کرد.

البته متوسط تولید روزانه فولاد خام چین در ماه اکتبر مطابق گزارش مرکز آمار این کشور (NBS) به پایین‌ترین حد خود از ماه آوریل ماه اکتبر رسید.

در ماه اکتبر، تولید فولاد خام چین 12.7 درصد نسبت به اکتبر سال 2019 افزایش یافت، اما نسبت به ماه سپتامبر 0.4 درصد کاهش داشت و به 92.2 میلیون تن رسید. متوسط تولید روزانه فولاد چین در ماه اکتبر هم 2.97 میلیون تن در روز بود که 3.6 درصد نسبت به ماه سپتامبر کاهش داشت و از کانال 3 میلیون تن در روز طی ماه‌های ژوئن تا سپتامبر، پایین آمد.

به طور کلی، تولید فولاد چین تا ماه اکتبر به علت خوش‌بینی کلی بازار در مورد رشد تقاضای داخلی فولاد با اجرای بسته مالی دولت برای توسعه زیرساخت‌ها، با آهنگ شتابانی رشد کرد.

یک فعال بازار سنگ‌آهن مستقر در سنگاپور در این باره گفت: تولید فولاد خام چین واقعاً چشم‌نواز بوده است، من انتظار نداشتم که این چنین قوی باشد و قطعاً در سال 2020 از یک میلیارد تن عبور خواهد کرد. تولید ماهانه فولاد چین در ماه‌های اخیر از کل تولید سالانه ژاپن هم بیشتر بوده است.

کاهش جزئی تولید فولاد چین در ماه اکتبر عمدتاً به دلیل نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش تقاضای فولاد و موجودی بالای فولاد در انبارها بوده است.

بر اساس نظرسنجی Mysteel از 237 تاجر چینی، در ماه اکتبر، معاملات روزانه فولاد مورد مصرف بخش ساخت‌وساز با رشد 8.3 درصدی نسبت به ماه قبل به طور متوسط 244،121 تن در روز بود.

تولید محصولات فولادی نهایی چین در ماه اکتبر هم با افزایش 14.2 درصدی نسبت به سال گذشته به 118.5 میلیون تن رسید و میزان تولید در ده ماهه اول سال 2020 به 1.1 میلیارد تن افزایش یافت که 6.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *