آینده مبهم تاتا استیل در اروپا

شرکت تاتا استیل که بزرگترین فولادساز جهان محسوب می‌شود و دو کارخانه بزرگ هم اروپا دارد، به علت زیان‌های انباشته این دو کارخانه، با آینده مبهمی مواجه شده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از یاهو فاینانس؛ تاتا استیل اعلام کرده است که ضمن فروش کارخانه خود در هلند، قصد دارد کارخانه‌اش در انگلستان را هم به سمت خودکفایی پیش ببرد.

این غول فولادسازی اعلام کرده است که دیگر توان ضرردهی شعب خود در اروپا را ندارد و به دنبال سبک کردن فعالیت‌هایش در اروپاست.

روز شنبه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت در حال مذاکره با شرکت سوئدی SSAB برای فروش کارخانه فولادسازی خود در هلند خود است. ممکن است چنین سرنوشتی در انتظار کارخانه تاتا استیل در انگلستان هم باشد.

شرکت هندی تاتا استیل حدود 7 هزار نفر نیروی کار در ولز انگلستان دارد که 4 هزار نفر از آنها در کارخانه بندر تالبوت کار می‌کنند. کارخانه تاتا استیل در هلند هم 9 هزار نفر نیروی کار دارد.

در این زمینه، مقامات دولت ولز نسبت به انتشار اخبار درباره آینده فعالیت تاتا استیل در انگلستان، ابراز نگرانی کرده‌اند. شرکت تاتا استیل هم در واکنش به این شایعات اعلام کرده که در حال مشاوره و بررسی موضوع است.

مقامات محلی بندر تالبوت هم از دولت انگلستان خواسته‌اند تلاش خود را برای نجات صنعت فولاد این کشور انجام دهد. به نظر می‌رسد زیان‌های انباشته شعب مختلف شرکت تاتا استیل، صنعت فولادسازی در اروپا را با مشکلات کلانی مواجه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *