مدار سبز بورس به روز سوم رسید/ رشد 10 هزار واحدی شاخص کل

حمایت حقوقی‌ها از سهم‌های شاخص‌ساز باعث شد تا سومین روز متوالی بورس رقم بخورد و در این میان، شاخص کل 10 هزار واحد رشد کرد.

به گزارش فولادبان؛ امروز بازار سرمایه سومین روز مثبت متوالی خود را مشاهده کرد و شاخص کل رشد بسیار خوبی داشت، اما کلیت بازار به گونه‌ای پیش رفت که فشار فروش سهم‌ها بالاتر رفت و سهم‌هایی مانند سهم‌های گروه خودرویی و فولادی به شدت سقوط کردند و در این میان، سهام «شستا» هم از صف خرید به صف فروش تبدیل شد. با این حال، کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که دلیل اصلی رشد بازار حمایت سهامداران حقوقی و تشکیل صف‌های خرید کاذب است تا جو روانی بازار را کنترل کنند.

در معاملات روز جاری، شاخص کل با افزایش خرید حقوقی‌ها مرز 1.215 میلیون واحدی را رد کرد، اما فشار فروش حقیقی‌ها در دقایق بعدی بازار بالاتر رفت و در نهایت، با قرمز شدن عمده سهم‌های بازار شاخص کل روی ریل نزولی قرار گرفت. به هر حال، در انتهای معاملات رشد سهام فرآورده‌های نفتی باعث شد تا این شاخص سبز بماند و در مجموع، شاخص کل 10 هزار و 273 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 210 هزار و 161 واحد رسید.

امروز، شاخص هم‌وزن نیز نشان داد سهامداران خرد بازار بیشتر به فکر فروش و خروج پول از بازار سرمایه هستند، به طوری که این شاخص ابتدا رشد کرد و در ادامه، وارد فاز نزولی شد، اما در انتهای معاملات سبز باقی ماند و با رشد 292 واحدی، روی رقم 432 هزار و 343 واحد قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی هم امروز با دو نماگر اصلی دیگر بازار هم‌مسیر بود و در پایان معاملات با رشد 6 هزار و 196 واحدی، رقم 910 هزار و 88 واحد را نشان داد.

در پایان معاملات روز مشخص شد که نمادهای «اپال»، «برکت»، «شپنا»، «بوعلی»، «خساپا»، «شستا» و «خودرو» بیشترین تراکنش را در بازار داشتند و در این میان نمادهای «شپنا»، «فولاد»، «شبندر»، «شتران»، «نوری»، «فارس» و «مبین» بیشترین تأثیر مثبت را روی روند حرکت شاخص کل داشتند.

امروز با اینکه نمادهای فولادی خوب کار خود را آغاز کرده بودند، در انتهای معاملات رو به سرخ شدن پیش رفتند به طوری که همه سهم‌های فولادی امروز در انتهای بازار رنگ قرمز به خود گرفتند و نمادهای «فولاد»، «فخوز» و «کاوه» دچار افت قیمت شدند. در گروه کانه‌های فلزی، نماد «کگل» منفی بود، اما «کچاد» رشد تقریبا یک درصدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *