موسسه اعتبارسنجی فیچ: چشم‌انداز مثبت فولاد جهان در سال 2022

موسسه اعتبارسنجی فیچ پیش‌بینی کرد، حجم تولید جهانی فولاد در سال 2022 بالا می‌ماند، در حالی که فولادسازان همچنان از حاشیه‌های سود مناسبی، هرچند رو به کاهش، بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، فیچ پیش‌بینی کرده که تولید فولاد چین در سال آینده کمتر خواهد شد.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد جهان (به‌جز چین) در سال 2021 از سطح قبل از همه‌گیری کرونا فراتر رفته است و انتظار می‌رود در سال 2022 رشد بیشتری نزدیک به 5 درصد بکند.

بازگشت تقاضای متوقف‌شده و سیاست‌های محرک، ازجمله صندوق بازیابی 750 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا و طرح اخیر زیرساختی 550 میلیارد دلاری ایالات متحده در مورد کالاهای بادوام، خودرو، ساخت‌وساز و زیرساخت، نشان‌دهنده افزایش مصرف فولاد خواهد بود.

فیچ نوشته است: ما انتظار کاهش تک‌رقمی تولید فولاد در چین در سال 2022 را داریم به طوری که تولید آن به حدود 1 میلیارد تن کاهش یابد و پیش‌بینی می‌کنیم که کاهش تقاضای ناشی از کندی بخش املاک عمدتاً با هزینه‌های زیرساختی و تولید بیشتر جبران شود.

به دلیل زمان شیوع کووید 19 و همچنین سرعت و اندازه حمایت از اقتصاد، چین در مقایسه با سایر کشورها در زمینه بهبود اقتصاد جلو افتاده است؛ بنابراین، ما انتظار داریم که رشد تولید ناخالص داخلی در چین به نرخ نرمال 4.8 درصد در سال 2022 کاهش یابد، در حالی که سایر کشورها همچنان شاهد رشد بالاتر از روند هستند. این به قیمت‌های بسیار بالاتر فولاد در ایالات متحده و اروپا منتج می‌شود. تولیدکنندگان آمریکایی و اروپایی همچنان در سال 2022 از حاشیه‌های سود بالاتر از معمول برخوردار می‌شوند، در حالی که چین قبلاً از این مرحله عبور کرده است.

درآمدهای استثنایی و جریان نقدی ایجاد شده در سال 2021 به بسیاری از فولادسازان این امکان را داد که بدهی خود را پرداخت کنند، با سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک، به تجمیع یا بهبود پروفایل‌های تجاری خود ادامه دهند و موقعیت خود را برای رکودهای دوره‌ای آینده بهبود بخشند.

دولت چین در پایان سال 2020 اعلام کرد که صنعت فولاد این کشور باید تولید فولاد خام خود را در سال 2021 کاهش دهد (مرتبط با چهاردهمین برنامه اقتصادی پنج‌ساله 2021 تا 2025). با این وجود، تولید فولادسازان چین در سه‌ماهه دوم سال 21 به بالاترین حد خود رسید و آنها حجم سنگ‌آهن را برای حفظ شتاب در نیمه دوم سال 21 خریداری کردند.

دولت چین تخفیف 13 درصدی مالیات بر ارزش افزوده صادراتی خود را برای محصولات تمام‌شده فولادی در می 2021 لغو کرد و در جولای کاهش تولید را برای اجرای این سیاست اعمال کرد. چین باید آلودگی هوا را در شهرهای بزرگ در طول زمستان و المپیک زمستانی 2022 مهار کند، اما این سیاست همچنین به سیاست کربن‌زدایی بلندمدت نیز مرتبط است. بازگشت تقاضا در سایر نقاط جهان در سال 2021 قوی‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *