Please use a valid API Key بررسی بازار قراضه در 6 کشور/ خودداری عرضه‌کنندگان از ارائه قیمت پیشنهادی - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بررسی بازار قراضه در 6 کشور/ خودداری عرضه‌کنندگان از ارائه قیمت پیشنهادی

در جدیدترین شماره نشریه متال بولتن بازار قراضه در 6 کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در 7 روز منتهی به 9 دسامبر (18 آذرماه 1401)، با ورود پیشتر کارخانه‌ها به بازار برای افزایش ذخایر خود، قیمت قراضه فولاد در تمامی بازارهای اصلی جهان با افزایش مواجه شد.

در این راستا، برخی منابع بازار گزارش دادند که کارخانه‌های ترکیه به خرید با قیمت‌های بالاتر ادامه می‌دهند، ضمن اینکه در پی افزایش قیمت‌ها در بازار ترکیه، صادرکنندگان آمریکا به دنبال بهبود بازار داخلی این کشور هستند.

«کارخانه‌های ویتنام به دنبال خرید محموله‌های بیشتر با وجود قیمت‌های پیشنهادی بیشتر از طرف آمریکا و ژاپن هستند»، «بهبود بازار قراضه چین به دنبال تغییر محدودیت‌های کووید-19»، «مشاهده بازار صعودی در تایوان» و «با افزایش قیمت قراضه فولاد هند، عرضه‌کنندگان از ارائه قیمت پیشنهادی خودداری می‌کنند»؛ از دیگر موارد مهمی بودند که برخی منابع بازار به آنها پرداختند.

ترکیه

به گزارش فولادبان و براساس منابع فست‌مارکتز، کارخانه‌های ترکیه به خرید محموله‌های فولادی با قیمت بالاتر نسبت به 7 روز قبل ادامه دادند. برهمین اساس، در طول یک هفته اخیر، بازار اصلی واردکننده این کشور، 5 محموله قراضه سنگین از چندین کشور شامل آمریکا، اروپا و آمریکا خریداری کرد.

در این میان، این منابع افزودند: در حالی میزان ذخیره محدود عرضه‌کنندگان اصلی باعث افزایش قیمت شد که تقاضای فولاد ترکیه ضعیف باقی ماند.

همچنین یک منبع تاجر در بازار گفت:” قیمت قراضه صادراتی به ترکیه همزمان با تقاضای این کشور برای محموله‌‌های ماه ژانویه، افزایش یافتند، این درحالی است که میزان تقاضا برای مقاطع بلند فولادی بسیار محدود بوده است.”

آمریکا

از بازار آمریکا خبر رسید: افزایش قیمت صادرات قراضه سنگین آمریکا به ترکیه باعث افزایش انتظارات در بازار داخلی آمریکا برای توافقات قیمت‌های داخلی ماه دسامبر شد.

ویتنام

گزارش برخی منابع بازار نشان می دهد: در طول یک هفته اخیر با افزایش تقاضای کارخانه‌های فولادی برای آماده‌سازی فعالیت تولیدی در سال جدید میلادی، قیمت قراضه صادراتی به ویتنام دوباره افزایش یافت، این درحالی است که پیشنهادات قیمتی ژاپن به این کشور با نتایج غیرقابل انتظار در مزایده «کانتو تتسوگن» افزایش یافت.

چین

به گزارش برخی منابع در بازار، با تغییر سیاست‌های پیشگیری از شیوع کووید توسط مقامات چینی، وضعیت بازار و قیمت قراضه این کشور در طول هفته گذشته بهبود یافت.

 تایوان

همچنین از بازار تایوان خبر رسید: قیمت صادرات قراضه کانتینری به تایوان افزایش یافته، این درحالی است که میزان ذخایر محدود گزارش شده است. این آمار براساس معاملات اخیر قراضه HMS 1,2 (80:20) آمریکا با شیوه معاملاتی cfr تایوان با قیمت 360 دلار به ازای هر تن منتشر شده است.

هند

در پایان برخی منابع بازار گزارش دادند: قیمت قراضه کانتینری در هند دوباره افزایش یافت ولی میزان تجارت انجام شده در بازار این کشور «محدود» بوده است. زیرا عرضه‌کنندگان منتظر بودند که قیمت‌های بالاتری ارائه دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors