رکود به‌وقت کریسمس بازار مقاطع توخالی آمریکا

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از رکود به وقت کریسمس بازار مقاطع توخالی آمریکا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت مقاطع توخالی ساختمانی در آمریکا نسبت به هفته گذشته کاهش یافت. فعالان بازار، عامل این کاهش قیمت را رکود به وقت کریسمس و نزول پیشنهادات به کمتر از قیمت منتشر شده می‌دانند.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت مقاطع توخالی ساختمانی ASTM A500 GRADE B، فوب کارخانه آمریکا یک هزار و 330 تا یک هزار و 370 دلار به ازای هر تن (66.50-68.50 به ازای هر هاندردویت) بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته گذشته از کاهش 1.46 درصدی حکایت دارد. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی یک هزار و 345 تا یک هزار و 395 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در این میان، شرکت آمریکایی «نیوکور» بالاترین قیمت مقاطع توخالی ساختمانی را ارائه و در 7 روز 14 تا 18 نوامبر (23 تا 27 آبان ماه 1401) به خریداران خود اعلام کرد که قیمت این محصولات را تا 100 دلار به ازای هر تن کاهش داده و به یک هزار و 370 دلار به ازای هر تن رسانده است.

همچنین یک توزیع کننده در بازار درباره تفاوت قیمت ورق گرم و مقاطع توخالی ساختمانی این‌گونه گفت:” با چنین تفاوت قیمتی زیادی، ما اخیرا شاهد کاهش بیشتر قیمت مقاطع توخالی ساختمانی هستیم.”

علاوه بر این، فعالات بازار در هفته‌های اخیر مشغول بررسی تاثیرات قیمت‌گذاری ورق گرم بر قیمت مقاطع توخالی هستند، این در حالی است که یک توزیع کننده دیگر در بازار عنوان کرد:”قیمت منتشر شده مقاطع توخالی ثابت مانده است ولی مطمئنا معاملاتی با قیمت کمتر انجام می‌شوند. البته افزایش قیمت ورق گرم مفید خواهد بود و اگر رشد کند و یا حتی ثابت باقی بماند، قیمت مقاطع توخالی تغییری نخواهد کرد؛ مگر اینکه ورق گرم افزایش قیمت زیادی را تجربه کند.”

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت ورق گرم، فوب کارخانه آمریکا 34.13 دلار به ازای هر هاندردویت (682.60 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ نسبت به 30 نوامبر (9 آذر ماه 1401)، 1.88 درصد افزایش نشان می دهد. این محصول در هفته گذشته با قیمت 35.50 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

در این راستا، یک توزیع کننده در بازار گفت:” هنوز نمی‌دانم که در بازار به کف قیمت رسیده‌ایم یا نه؟ در بازار مقاطع توخالی، ظرفیت کاهش قیمت مشاهده می‌شود.”

همچنین به گفته برخی منابع، به دلیل رکود فصلی و تمایل همیشگی توزیع‌کنندگان به تخلیه ذخایر خود تا پایان سال با قیمت‌ بالاتر، بازار خرید تضعیف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *