جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آتش‌بس آمریکا به ژاپن درباره تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم

افراد مطلع گفتند که ایالات متحده پیشنهادی به ژاپن ارائه کرده است که هدف آن حل‌وفصل اختلافات بر سر تعرفه‌های اعمال‌شده بر فولاد و آلومینیوم ژاپن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال 2018 است.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از بلومبرگ، وزارت بازرگانی و دفتر نماینده تجاری ایالات متحده روز جمعه این پیشنهاد را به مقامات دولت جدید ژاپن که در ماه اکتبر در توکیو آغاز به کار کرد ارائه کردند.

مناقشه فلزات در سال 2018 آغاز شد، زمانی که ترامپ عوارضی را بر فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، آسیا و جاهای دیگر وضع کرد و ادعا کرد که واردات فلزات، امنیت ملی را تهدید می‌کند. اتحادیه اروپا متعاقباً اقدام تلافی‌جویانه کرد.

در ماه اکتبر، ایالات متحده و اتحادیه اروپا یک توافق تجاری کاهش تعرفه منعقد کردند که در آن واشنگتن عوارض 25 درصدی بر فولاد ورودی و عوارض 10 درصدی بر واردات آلومینیوم از اروپا را تا یک آستانه معین به حالت تعلیق درمی‌آورد که البته فراتر از آن همچنان مشمول هزینه‌های اضافی خواهد بود.. اتحادیه اروپا هم عوارض تلافی‌جویانه خود را به حالت تعلیق درمی‌آورد و عملاً به اقدامات تنبیهی در مورد 10 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر پایان داد.

کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا هفته گذشته گفت که به عنوان بخشی از این توافق، ایالات متحده و اتحادیه اروپا متعهد شده‌اند که برای اولین بار در مورد تجارت فولاد و آلومینیوم بر اساس کربن مذاکره کنند و انگیزه‌های بیشتری برای کاهش شدت کربن ایجاد کنند.

پیشنهاد ایالات متحده به ژاپن مشابه قرارداد با اتحادیه اروپا است، زیرا مقدار مشخصی از فولاد و آلومینیوم بر اساس میانگین‌های تاریخی حمل شده اجازه خواهد داشت بدون عوارض وارد ایالات متحده شود..

ایالات متحده در سال 2017 حدود 1.7 میلیون تن فولاد از ژاپن وارد کرد، آخرین سالی که تحت تأثیر تعرفه‌ها قرار نگرفته بود. اما در سال 2020، محموله‌های ورودی فولاد از ژاپن به ایالات متحده درمجموع 732 هزار تن بوده است.

در حالی که اتحادیه اروپا با اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه ایالات متحده پاسخ داد، ژاپن رویکرد ملایم‌تری در پیش گرفت. انتظار می‌رفت دومین اقتصاد بزرگ آسیا آسیب نسبتاً کمی متحمل شود زیرا در آن زمان تنها 5 درصد از صادرات فولاد آن به ایالات متحده می‌رفت، اگرچه تصور می‌شود بیشتر از طریق مکزیک به بازار آمریکا می‌رسد.

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا هفته گذشته گفت آتش‌بس پیشنهادی در حالی صورت می‌گیرد که دولت بایدن قصد دارد توافقی را برای چارچوب اقتصادی «بسیار قدرتمند» با کشورهای آسیایی امضا کند که بر حوزه‌هایی از جمله هماهنگی در زنجیره تأمین، کنترل‌های صادرات و استانداردهای هوش مصنوعی تمرکز دارد.

تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم بر واردات از بریتانیا همچنان پابرجاست. هفته گذشته، رایموندو و آن ماری ترولیان، وزیر امور خارجه بریتانیا برای تجارت بین‌الملل درباره یافتن راه‌حلی در اوایل سال آینده گفتگو کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors