مخالفت رسمی فولادسازان با بسته انجمن سنگ آهن/جزئیات فرمول پیشنهادی انجمن فولاد

عضو هیئت مدیره انجمون فولاد گفت: با بسته انجمن سنگ آهن مخالفیم و پیشنهاد مشخصی در مورد قیمت گذاری زنجیره فولاد ارائه کردیم.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد در گفتگو با فولادبان در خصوص آخرین نتایج مذاکرات 4 تشکل برای تعیین فرمول قیمت گذاری زنجیره فولاد گفت : در آخرین جلسه انجمن فولاد بسته پیشنهادی انجمن سنگ آهن به وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه آن هم به معاونت معدنی وزارت خانه صمت ارسال خواهد شد.

سلیمانیان با اشاره اینکه بسته پیشنهادی انجمن سنگ آهن به خوبی کارشناسی نشده است، افزود:  این بسته  با افزایش درصد نسبت های زنجیره فولاد موجب گران شدن محصول نهایی می شود و به همین علت ما با این بسته مخالفیم.

عضو هیئت مدیره انجن فولاد با بیان اینکه  تغییر نسبت ها بدون افزایش قیمت پایه ممکن نیست؛ تاکید کرد: با این تغییرات محصولی که به دست مردم می رسد حتی با فرض دلار 17 هزار تومان بالاتر از قیمت جهانی تمام می شود و این به نفع هیچ کس نیست.

وی در خصوص پیشنهاد انجمن فولاد برای تعیین قیمت؛ گفت: اگر نسبت های قبلی حفظ شود و قیمت پایه شمش 95 درصد فوب خلیچ فارس باشد قیمت بقیه اجزاء زنجیره از جمله سنگ آهن هم اصلاح می شود بدون آنکه اجحافی در حق مصرف کننده نهایی صورت بگیرد.

سلیمانیان افزود: از وزارت صمت درخواست جلسه با حضور 4 تشکل و فولادسازان بزرگ کشور کردیم که این هفته تکلیف قیمت گذاری زنجیره فولاد مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *