Please use a valid API Key تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه هشتم دی؛ حال و هوای بازار فولاد با دلار 44 هزار تومانی/ بیلت و اسلب جهانی گران شدند - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه هشتم دی؛ حال و هوای بازار فولاد با دلار 44 هزار تومانی/ بیلت و اسلب جهانی گران شدند

بررسی بازارهای مالی حاکی از آن است که نرخ ارز در ایران روند صعودی را طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار در ابتدای هفته در کانال۴۰ هزار تومان کار خود را آغاز کرد و امروز به حول و حوش ۴۴ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد دولت فعلا قصد مداخله در بازار غیر‌رسمی را ندارد و تاکنون ارزپاشی نکرده است. این‌ موضوع بر بازارهای مختلف از جمله فولاد هم تاثیر گذاشته و علاوه بر گرانی، رکود نیز حاکم شده است.

در هفته‌ای که گذشت، یک مصوبه از بورس کالا مبنی بر اینکه بخش‌های فلزی و پتروشیمی به جای محاسبه نرخ نیمایی که حدود ۳۰ هزار تومان است، نرخ توافقی که حدود ۳۶ هزار تومان است، محاسبه کنند. این موضوع در صورت اجرا باعث افزایش هزینه تولید و همچنین در بلند مدت ایجاد تورم می‌شود. البته وزارت صمت  روز گذشته اعلام کرد با این مصوبه مخالف است و هنوز وزارت اقتصاد در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

در ادامه بورس در این هفته از کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد به یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید. در این میان، فولاد، بانک و خودرو بیشترین رشد را در شاخص بورس داشتند. همچنین خودرو در هفته گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

علاوه بر این، در بازار فلزات گرانبها نیز روند صعودی قیمت‌ها ادامه یافته است. طلای ۱۸ عیار در این هفته از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دو میلیون تومان رسید. سکه نیز از مرز ۲۲ میلیون تومان گذشت.

در بازار جهانی فولاد، اسلب و بیلت در بازار افزایش قیمت اتفاق افتاد. بیلت در منطقه CIS از حدود ۴۸۰ دلار به بیش از ۵۱۲ دلار رسید. همچنین بیلت ایران در فوب خلیج فارس از حدود ۴۵۰ دلار به ۴۷۵ دلار رسید. اسلب نیز که حداقل ۳۸۰ دلار در هر تن قیمت داشت ۴۰۰ دلار قیمت خورد.

به نظر می‌رسد تقویت دلار از سوی آمریکا تاثیر خود را در بازارهای جهانی گذاشته و حالا باید دید چین به عنوان دومین اقتصاد جهان در بخش فولاد چه برنامه‌ای دارد.

از قیمت‌ها در کف بازار چه خبر؟

در بازار میلگرد 7شرکت افزایش 250 تا 3220 تومانی را تجربه کردند

شرکت فولاد ناب تبریز امحصولات نبشیخود را بین 500 تا 700 تومان گران کرد و در بخش ناودانی ها هم علاوعه بر ثبات دو شرکت، شاهد افزایش 150 تا 300 تومانی قیمت ها در یک شرکت بودیم.

تیراهن
در بخش کیلویی بازار تیرآهن یک شرکت ثبات قیمت و یک شرکت افزایش 350 تومانی را رقم زد. ضمن اینکه در بخش شاخه ای محصولات افزایش 30 تا 60 هزار تومانی قیمت داشتند.

فروشندگان پروفیل در اخرین روز هفته قبات قیمت را برای محصولات خود در نؤ گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors