جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اعمال عوارض صادراتی در کوتاه مدت بی اعتمادی بلند مدت مشتریان خارجی را به دنبال داشت

بسیاری از فولادسازان و تولیدکنندگان محصولات فولادی نیازها و مایحتاج خود را از ارز صادراتی تامین می کردند که با حذف ارزهای صادراتی و نبود آن ، تامین نشدن بخشی از مایحتاج صنعت به معضل بزرگی برای واحدهای تولیدی تبدیل شد.

اعمال عوارض صادراتی در کوتاه مدت بی اعتمادی بلند مدت مشتریان خارجی را به دنبال داشت اخبار فولاد

مدیرعامل ذوب آهن بیستون گفت: عواقب و آثار منفی اعمال عوارض صادراتی بر محصولات فولادی مدت ها بر صنعت فولاد، صاحبان کسب و کار و حتی بازارهای صادراتی باقی می ماند و حتی در مدت یک ماه اخیر برخی از بازارهای جدید از دست رفت و تمام مشتریانی که به انها تعهد فروش داده شده بود به صادرکنندگان ایرانی بی اعتماد شدند.

جهاندار شکری در گفتگو با فولادبان افزود: مصوبه اعمال عوارض برای محصولات فولادی، مصوبه ای شوک آور برای فعالان صنعتی بود زیرا در تمام کشورهای تولیدکننده، اغلب مصوبات و تصمیمات دولتی مبتنی بر تشویق ازموضوع صادرات و فعالیت های صادراتی است.

وی ادامه داد: صادرات محصولات فولادی یکی از مهمترین محورهای اصلی ارزآوری برای کشورهاست لذا سیاست های دولت باید بگونه ای باشد که تولیدکنندگان به تولید وصادرات تشویق شوند و این نخستین بار پس از ورود به عرصه صنعت فولاد از سال   1389 تاکنون هستم  که شاهد تصویب چنین سیاست اشتباهی بوده ام .

این فعال صنعتی تصریح کرد: اعمال عوارض صادراتی بر محصولات فولادی که قرار بود از ابتدای امسال اجرایی شود مصوبه ای یک شبه ، بسیار کارشناسی نشده و با شتاب بود که موجب اعتراض تمام فعالان صنعت فولاد به این موضوع شد.

شکری گفت: مصوبه عوارض صادراتی بر محصولات فولادی شرایط را برای واحدهای تولیدی صادرات محور سخت کرد و برای واحدهایی که بودجه های هزینه ای اشان را روی صادرات بسته بودند و بر فروش صادراتی اشان حساب باز کرده بودند مشکلات زیادی ایجاد کرد.

وی افزود: بسیاری از فولادسازان و تولیدکنندگان محصولات فولادی نیازها و مایحتاج خود را از ارز صادراتی تامین می کردند که با حذف ارزهای صادراتی و نبود آن ، تامین نشدن بخشی از مایحتاج صنعت به معضل بزرگی برای واحدهای تولیدی تبدیل شد.

عضو هیات مدیره مجتمع جهان فولاد غرب ادامه داد:هرچند مصوبه عوارض صادراتی پس از حدود یک ماه برای تولیدکنندگان محصولات نهایی حذف شد و یا کاهش یافت اما حذف آن نمی تواند شرایط را برای  صادرکنندگان به شرایط قبل ازمصوبه اخذ عوارض صادراتی بازگرداند.

شکری تصریح کرد: وقتی تصمیم و سیاست جدیدی گرفته می شود واقعیت این است که عواقب منفی برجای مانده از تصمیم جدید مدت ها بر صنعت فولاد و فعالان و صاحبان کسب و کار باقی می ماند.

وی گفت: اعمال عوارض یک ماهه باعث شد برخی از بازارهای جدید صادراتی از دست رفت و تمام مشتریانی که به انها تعهد فروش داده شده بود به صادرکنندگان ایرانی بی اعتماد شدند واگرتولیدکنندگان و صادرکنندگان بخواهند در حال حاضر محصولات خود را به مشتریان قبلی بفروشند این معاملات با احتیاط ، ملاحظات و حتی شروط انجام خواهد شد.

مدیرعامل ذوب آهن بیستون افزود: یک ماه اخیر و همزمان با بحران اوکراین و روسیه، فرصت بسیار مناسبی را برای تولیدکنندگان ایرانی محصولات فولادی ایجاد کرد اما سیاست اعمال عوارض صادراتی این فرصت را برای صادرکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی سوزاند و بنوعی شرایط برای فروش بهتر و یافتن بازارهای جدید صادراتی از دست رفت.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors