جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 خرداد 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آثار ابلاغیه سامانه تجارت درباره توقف ثبت سفارش برخی شرکتها

ابلاغیه پیش بینی نشده سامانه جامع تجارت درخصوص توقف ثبت سفارش شرکتهای بازرگانی، میتواند روند ترخیص کالا را با چالش رو به رو کرده و منجر به افزایش کالاهای متروکه گردد.

آثار ابلاغیه سامانه تجارت درباره توقف ثبت سفارش برخی شرکتها اخبار

به گزارش فولادبان، از ابتدای اردیبهشت ماه صدور کد هشت رقمی مرتبط با ثبت سفار ش متوقف گردیده است و به تازگی به صورت رسمی از سوی سامانه جامع تجارت توقف صدور ثبت سفارش شرکتهای بازرگانی اعلام شد.

بر اساس مصوبات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ امکان اخذ ثبت سفارش جدید صرفا برای واحدهای تولیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت که برنامه تولید سال ۱۴۰۳ خود را در بخش تجارت داخلی ثبت کرده باشند و این برنامه به تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دفتر تخصصی مربوطه رسیده باشد، امکان پذیر خواهد بود. امکان اخذ ثبت سفارش جدید برای واحدهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نمی‌باشد.ثبت سفارش کالاهای «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «وزارت جهاد کشاورزی» مشمول این مصوبه نمی‌باشند.

آثار ابلاغیه سامانه تجارت درباره توقف ثبت سفارش برخی شرکتها

بررسی ها نشان میدهد هم اکنون اصلاح ثبت سفارش برای شرکتهای بازرگانی نیز متوقف شده که این روند منجر به رسوب و شروع پروسه کالای متروکه میشود. اعتبار ثبت سفارش حدود ۳ ماه بوده که با توجه به روند تخصیص ارز معمولا فعالان اقتصادی بایستی ثبت سفارش اولیه خود را تمدید کنند. در این بین موضوع اصلاح ثبت سفارشها نیز از اهمیت ویژه در روند تجارت خارجی کشور برخوردار است که  اطلاعیه سامانه جامع تجارت میتواند در این حوزه نیز چالشهای ایجاد کند.

از سوی دیگر بسیارهای از شرکتهای تولید ی کوچک و متوسط امکان فعالیت متمرکز در حوزه بازرگانی را نداشته و به همین علت شرکتهای بازرگانی واسط در حوزه ترخیص کالا ایجاد شده‌اند بر این اساسا توقف این حوزه میتوان اثار قابل توجه در وضعیت شرکتهای تولیدی کوچک و متوسط  و تامین مواد اولیه آنها داشته باشد.

لازم به یاداوری است، کالاهایی که وزارت صمت مجوز واردات آنها را صادر می‌کند و میزان تخصیص آنها به شرح جدول زیر است. سال گذشته ۴۴ میلیارد دلار کالا با مجوز وزارت صمت وارد کشور شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors