علت عرضه نشدن شمش در معاملات امروز بورس/کاهش عرضه ای در کار نیست

دبیر انجمن فولاد گفت: کاهش عرضه ای در مورد شمش در کار نیست اما براساس تقاضای بازار ممکن است حتی در برخی هفته ها هیچ عرضه ای نداشته باشیم.

به گزارش فولادبان طبق روال ماه های اخیر در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته تولیدکنندگان فولاد در بورس کالا شمش عرضه می کردند؛ اما عرضه نشدن شمش در معاملات امروز گمانه زنی هایی در مورد تخطی تولیدکنندگان از وعده تامین شمش مورد نیاز داخل شده است.

دبیر انجمن فولاد در این باره به خبرنگار فولادبان گفت: دو بار عرضه شمش در بورس کالا رویه معمولی نبوده و این اتفاق در ماه های اخیر به علت ابطال معاملات باب شده است.

خلیفه سلطان افزود: ابطال معاملات باعث ایجاد عطش در بازار شده بود و برای رفع این عطش در هر هفته دوبار عرضه انجام شده اما از این تاریخ شمش همان هفته ای یکبار عرضه خواهد شد یا بر اساس کشش بازار ممکن است حتی در یک هفته عرضه ای نداشته باشیم؛ عرضه شمش براساس تقاضا شکل خواهد گرفت.

وی افزود: در چهار عرضه قبلی در مجموع یک میلیون و 80 هزار تن شمش در بورس عرضه شده که نیاز واقعی داخلی کشور یک چهارم این عدد است.

خلیفه سلطانی در پایان تاکید کرد: عرضه شمش به صورت منظم انجام خواهد شد و هیچ کاهش عرضه ای در کار نیست؛ قطعا رفع نیاز داخل اولویت اول تولیدکنندگان فولاد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *