جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چشم‌انداز بازار جهانی محصولات فولادی بلند تا 2025

موسسه پژوهشی ResearchAndMarkets، گزارش جدید خود از چشم‌انداز بازار جهانی محصولات فولادی بلند جهان تا سال 2025 را منتشر کرد.

به گزارش فولادبان؛ بر اساس گزارش ResearchAndMarkets، اندازه بازار محصولات فولادی بلند در سال 2020 به 527 میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 این رقم به 636.7 میلیارد دلار افزایش پیدا کند که بیانگر رشد مرکب سالانه 3.9 درصدی از 2020 تا 2025 است.

مطابق این گزارش، مهم‌ترین دلایل رشد بازار محصولات فولادی بلند عبارت‌اند از: افزایش ساخت‌وساز و فعالیت‌های عمرانی، صنعتی شدن و افزایش جمعیت؛ اما شیوع بیماری کرونا قطعاً تأثیر منفی شدیدی بر بازار جهانی محصولات فولادی بلند خواهد داشت.

وضعیت از لحاظ نوع تولید

بر اساس فرآیند تولید، بازار محصولات فولادی بلند به دو نوع کوره اکسیژنی پایه و کوره قوس الکتریکی تقسیم می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که بخش کوره اکسیژنی پایه تا سال 2025 سهم بالاتری از میزان تولید محصولات فولادی بلند داشته باشد و بازیگران بزرگ فولاد جهان از این شیوه برای تولید فولاد استفاده می‌کنند.

وضعیت از لحاظ نوع محصول

محصولات فولادی بلند از لحاظ نوع، به موارد زیر تقسیم می‌شوند: میلگرد، میلگرد تجاری، میلگرد کلاف، ریل آهن و سایر محصولات.

از لحاظ نوع محصول، میلگرد مهم‌ترین کالا در میان محصولات فولادی بلند است که انتظار می‌رود طی 5 سال آینده همچنان محرک اصلی بازار باشد. میلگرد عموماً برای تقویت مقاومت کششی فولاد استفاده می‌شود.

وضعیت از لحاظ نوع مصرف

از لحاظ محل مصرف محصولات فولادی بلند هم گزارش ResearchAndMarkets می‌گوید توسعه بخش‌های زیرساختی، مهم‌ترین مصرف‌کننده نهایی این نوع محصولات خواهد ماند.

انواع مصارف محصولات فولادی بلند عبارت‌اند از: ساخت‌وساز، زیرساختی (عمرانی) و سایر بخش‌ها مثل خودروسازی، سخت‌افزار و ماشین‌آلات. در میان این بخش‌ها، بخش زیرساختی در سال 2019 بیشترین مصرف محصولات فولادی بلند را داشت و انتظار می‌رود طی 5 سال آینده هم بالاترین رشد سالانه را داشته باشد.

انتظار می‌رود افزایش فعالیت‌های عمرانی کشورها با رشد سرمایه‌گذاری، موجب ارتقاء بازار محصولات فولادی بلند شود. سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت شامل ساخت آزادراه، پل، انبار، خدمات رفاهی، مدارس، فرودگاه و ورزشگاه می‌شود.

وضعیت از لحاظ منطقه

در بین مناطق جغرافیایی هم آسیا-اقیانوسیه بزرگ‌ترین مصرف‌کننده محصولات فولادی در سال 2020 است و انتظار می‌رود طی 5 سال آینده سهمش بیشتر هم شود. سایر مناطق جغرافیایی مصرف‌کننده محصولات فولادی بلند عبارت‌اند از: شمال آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا و آمریکای جنوبی.

علت رشد بالاتر منطقه آسیا-اقیانوسیه از لحاظ مصرف محصولات فولادی بلند هم به حضور غول‌های فولادسازی جهان مثل آرسلورمیتال، نیپون استیل و سامیتومو متال، تاتا استیل و پوسکو در این منطقه برمی‌گردد. این کارخانجات عموماً در چین و هند، سایت‌های تولید دارند که به علت ارزانی نیروی کار و هزینه پایین تأمین مواد خام و اولیه است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors