شروع ضعیف بورس در اولین روز معاملاتی هفته

اولین معاملات هفته جدید بورس با شروع ضعیف این بازار به پایان رسید و شاخص کل میزان کمی رشد داشت.

به گزارش فولادبان، شاخص کل بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی هفته دوم اردیبهشت یک رشد بسیار ضعیف داشت، اما به طور کلی بازار با رنگ سبز کمرنگی بسته شد. این هفته هم همانگونه که کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی کرده بودند، همچنان شاهد رشد سهم‌های کوچک‌تر در این بازار هستیم و رشد شاخص کل هم‌وزن گویای این ادعاست، تنها عاملی که باعث شده است تا شاخص کل کمی کم‌جان‌تر از قبل رشد کند.

شاخص کل بازار سرمایه با رشد یک‌هزار و 60 واحدی، در زمان پایان معاملات روی نقطه یک میلیون و 522 هزار و 484 واحدی ایستاد، اما شاخص کل هم‌وزن به واسطه رشد سهام کوچک بازار، 3 هزار و 488 واحد افزایش یافت و رقم 415 هزار و 115 واحد را نشان داد. با توجه به اخبار منفی که حول صنایع معدنی منتشر می‌شود، شاخص فلزات اساسی امروز افت 4 هزار و 40 واحدی داشت و در ارتفاع یک میلیون و 155 هزار و 245 واحدی ایستاد.

در جریان معاملات روز جاری، نمادهای «شستا»، «خگستر»، «خودرو»، «شپنا»، «خساپا»، «شتران» و «خزامیا» نسبت به دیگر نمادها بیشتر تراکنش داشتند. نمادهای «فولاد»، «شستا»، «تاپیکو» و «خودرو» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «شپنا»، «حکشتی» و «شبندر» بیشترین اثر منفی را در شاخص داشتند.

امروز، بیشتر نمادهای فولادی عرضه سنگین‌تری داشتند، اما برخی از آن‌ها رشد خوبی را هم پشت سر گذاشتند. نمادهای «فپنتا»، «فسازان، «فنورد»، «کاوه» و «کویر» رشد خوبی داشتند، اما نمادهای «فولاد»، «فولاژ» و «فخوز» به سمت منفی گرایش داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *