جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – شنبه 28 مرداد ماه؛

آغاز قرمزپوش معاملات هفته بورس تهران/ شاخص فلزات اساسی 12 هزار واحد کاهش یافت

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 28 مرداد 1402 گزارش می‌دهد.

آغاز قرمزپوش معاملات هفته بورس تهران/ شاخص فلزات اساسی 12 هزار واحد کاهش یافت اخبار

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه اولین روز معاملاتی از آخرین هفته مردادماه را قرمز رنگ  به پایان رساند به گونه‌ای که بورس تهران با افت یکپارچه قیمت‌ها و نماگرها سپری شد. در نهایت حدود 589 میلیارد تومان پول از سوی حقیقی‌ها خارج و ارزش معاملات خرد به 3 هزار و 70 میلیارد تومان رسید.

همچنین امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات 7 هزار و 965 میلیارد تومان بود که از این مبلغ، 3 هزار و 720 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی است. ناگفته نماند 51 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

از سوی دیگر، گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله 284 میلیارد تومان، 148 میلیارد تومان و 146 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات اولین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 16 هزار و 59 واحد افت داشت و به یک میلیون و 957 هزار و 538 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 7 هزار و 885 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 677 هزار و 54 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 12 هزار و 399 واحدی، رقم یک میلیون و 460 هزار و 587 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«شستا»،«فملی»،«وپاسار»،«حکشتی»،«رمپنا»و«وبملت» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «قپیرا»،«غشان»،«ثشرق»،«خلنت»و«پدرخش» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «ونیرو»،«کماسه»،«وتوس»،«شسینا»و«ورنا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors