جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش عوارض صادرات مواد اولیه فولاد؛ راهکاری مناسب برای توازن زنجیره

یک فعال صنعت فولاد با تأکید بر نقش بنگاه‌های دولتی در افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی و همچنین صادرات مواد اولیه گفت: شرکت‌های صادرکننده 25 درصد از مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند و سودی برای کشور ندارند بنابراین، باید تراز صادراتی کشور به نفع داخل تغییر کند.

سید علی‌محمد ابویی در گفتگو با فولادبان در رابطه با صادرات سنگ آهن و پیشنهاد دولت قبل برای افزایش عوارض صادارت این محصول گفت: سنگ آهن از جمله کالایی است که در داخل کشور مورد نیاز است و به منظور مساوی کردن شرایط فعالیت در صنعت فولاد، حداقل کاری که می‌توان انجام داد، حذف این تولیدکنندگان از معافیت مالیات 25 درصدی است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت‌های تولیدکننده سنگ آهنی که صادرات انجام می‌دهند، از معافیت مالیاتی 25 درصدی برخوردار هستند و این در حالی است که کشور نیاز مبرم به این نهاده دارد. توازن در زنجیره باید اولویت بیشتری داشته باشد و شرایط نباید به گونه‌ای باشد که صادرکنندگان هم محصولات خود را صادر کنند و هم هیچ بهره‌ای برای کشور نداشته باشند.

این فعال صنعت فولاد با تأکید بر نقش بنگاه‌های دولتی در خروج ارز از کشور، افزود: این بنگاه‌ها مرکز خروج سود و سرمایه از کشور شده‌اند و در عوض، عوارض و مالیاتی هم پرداخت نمی‌کنند. در حال حاضر، کالا 25 درصد گران‌تر به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد که در این صورت، کشور در تنگنا قرار می‌گیرد و باید تأکید کرد که تراز صادراتی باید به نفع داخل تغییر کند.

ابویی در پایان گفت: قیمت سنگ آهن و فولاد در کشورهای دیگر مانند ایران نوسان ندارد زیرا با تغییر هر قیمتی، مصرف‌کننده نهایی در فشار قرار نمی‌گیرد و قیمت‌های صادراتی منتشر شده در بولتن‌های داخلی مخصوص کالاهای مازاد مصرف داخلی است، اما به طور کلی باید به این مسئله اشاره کرد که مشکل بازار از جایی آغاز شد که قیمت‌های داخلی بر مبنای قیمت‌های جهانی و با تغییر نرخ دلار معین شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors