کاهش ۱۹ درصدی صادرات فولاد ایران در ۵ ماهه نخست امسال / جزئیات کامل صادرات فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی + جدول

براساس جدیدترین گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۵ ماهه نخست امسال به سه میلیون و ۶۴۴ هزار تن رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،۱۸.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش فولادبان، صادرات فولاد میانی کشور در پنج ماهه نخست امسال دو میلیون و ۴۷۸ هزار تن گزارش شده که کاهش ۲۰ درصدی را در مقایسه با به مدت مشابه سال قبل داشته است.

گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در این مدت یک میلیون و ۸۱۷ هزار تن، و سهم صادرات اسلب، ۶۶۱ هزار تن بوده که صادرات بیلت و بلوم۱۱ درصد کاهش و صادرات اسلب ۳۶ درصد کاهش داشته است.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

در همین حال، کل صادرات محصولات فولادی کشور در پنج ماهه نخست امسال یک میلیون و ۱۶۶ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد، ضمن اینکه در میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، یک میلیون و ۱۸ هزار تن گزارش شده که در مقایسه با پارسال 10 درصد کاهش داشته است. همچنین صادرات میلگرد هم که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۵ ماهه نخست امسال ۹ درصد کاهش یافته و به ۹۲۳ هزار تن رسیده و صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۴۴ درصدی به ۱۴۸ هزار تن رسیده است.

در گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین درباره صادرات آهن اسفنجی در ۵ ماهه نخست امسال آورده که حجم صادرات آهن اسفنجی  ۲۱۳ هزار تن بوده است که کاهش ۵۷ درصدی را در مقایسه با مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *