فیچ: استرالیا و کانادا از انقلاب فولاد سبز بهره می‌برند

محققان Fitch Solutions می‌گویند که استرالیا، کانادا و برزیل از ظهور یک بازار فولاد سبز سود خواهند برد.

به گزارش فولادبان؛ اورلیا بریتش، رئیس تجزیه و تحلیل کالاهای Fitch Solutions در کنفرانس مجازی Hydrogen in Mining گفت که فولاد کم‌کربن نه تنها به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در شرکت‌های معدنی کمک می‌کند، بلکه برخی از روندهای طولانی‌مدت آهن را نیز تغییر می‌دهد. فولاد سبز اکنون در اولویت بسیاری از فولادسازان در بازارهای توسعه‌یافته، به‌ویژه در اروپا قرار دارد. ما معتقدیم رونق آتی فولاد کم‌کربن در دهه‌های آینده واقعاً می‌تواند منجر به تغییراتی در زنجیره تأمین سنگ‌آهن و فولاد شود.

در مرحله اول، این روند می‌تواند به احیای بخش فولاد در بازارهای توسعه‌یافته منجر شود. تقاضای شدید تولیدکنندگان پایین‌دست برای فولاد کم‌کربن در اثر قوانین سختگیرانه، مکانیسم قیمت کربن و مالیات مرزی کربن می‌تواند منجر به برخی از تغییرات در جریان تجارت خالص سنگ‌آهن شود.

دومین تأثیر فولاد سبز بر زنجیره تأمین این واقعیت است که افزایش تولید فولاد سبز به مواد اولیه با کیفیت بالاتر از جمله احیای مستقیم سنگ‌آهن با هیدروژن نیاز دارد. این می‌تواند فرصتی را برای شرکت‌های اصلی سنگ‌آهن با دسترسی به مراکز هیدروژن سبز و هیدروژن کم‌هزینه برای افزایش بهره‌وری از سنگ‌آهن و تولید آهن سبز ایجاد کند. این به این معنی است که شما بخشی از فرایند تولید فولاد را بازیابی می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد که کانادا، استرالیا و تا حدی برزیل می‌توانند از این روندها سود ببرند.

علاوه بر این، بریتش خاطرنشان کرد که استفاده از هیدروژن برای تولید فولاد می‌تواند منجر به تخریب تقاضای زغال‌سنگ در افق چند دهه شود.

در همین حال، بریتش گفت: تصویب زودهنگام هیدروژن سبز در بخش معدن احتمالاً در کشورهایی اتفاق می‌افتد که دارای بخش معدنی بزرگ و حضور شرکت‌های بزرگ معدنی هستند. ما معتقدیم که پذیرش هیدروژن سبز در بخش معدن بیشترین فرصت‌های مثبت را در چین، ایالات متحده، استرالیا و کانادا و تا حدی شیلی، روسیه و لهستان دارد.

در همین حال، بازارهای معدنی زیادی وجود دارد که از نظر شاخص مناسب برای تولید هیدروژن سبز عقب مانده‌اند، این نشانه‌ای است که پذیرش احتمالی هیدروژن در معدن با چالش‌های زیادی از جمله دسترسی به ظرفیت تجدیدپذیر و تولید هیدروژن محدود می‌شود. این کشورها شامل آفریقای جنوبی، پرو، ترکیه، اندونزی، هند و برزیل است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *