جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 17 آوریل 2023 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

امکان پرداخت مالیات تا چهار قسط برای مودیان مالیاتی

به گفته مشاور مالیاتی اتاق اصناف تهران، مودیان مالیاتی می توانند تا چهار قسط مالیات خود را به سازمان مالیاتی پرداخت کنند.

امکان پرداخت مالیات تا چهار قسط برای مودیان مالیاتی اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران اخبار اتاق اصناف تهران

به گزارش فولادبان، محمدرضا جعفریان، مشاور مالیاتی اتاق اصناف تهران درباره قوانین پرداخت مالیات و چگونگی پر کردن اظهارنامه مالیاتی توضیحاتی داد. به گفته وی، مودیان مالیاتی می توانند تا چهار قسط مالیات خود را به سازمان مالیاتی پرداخت کنند.

سوال : مودیان مالیاتی چطور باید اظهارنامه شان را تنظیم کنند و از قوانین امسال هم برای ما توضیح بدهید؟

جعفریان: همان طوری که می دانیم موقع تسلیم اظهارنامه مالیاتی حداکثر تا ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۲ برای ۱۴۰۱،  بنابراین همه مستحضر باشند که هر چه زودتر  حساب و کتاب‌های خودشان را جمع بندی کنند و تقریبا یک بیلان یا ترازنامه در بیاورند بدانند که سود و زیان شان چگونه است که براساس آن اظهارنامه شان را تا ۳۱ خرداد ماه به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند.

در هر حال اگر قانون گذار گفته که اگر روز ۳۱ خرداد روز تعطیل واقع گردید می توانند روز بعد اظهارنامه شان را به سازمان مالیاتی کشور از طریق سایت tax.gov.ir تا ۱۲ شب  ارسال کنند ،  اگر به هر دلیلی  نتوانستند اظهارنامه شان را تحویل بدهند ،  اظهارنامه شان را برای سازمان امور مالیاتی به آدرسی که در پرینت شان هست برای سازمان امور مالیاتی پست کنند، بنابراین اول سعی کنند به صورت سیستمی بفرستند که اگر به هر دلیلی نشد می توانند این کار رانجام بدهند.

همانطوری که مستحضرید، در اجرای آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم فعالان اقتصادی به سه گروه تقسیم شدند گروه سوم که احتمالا یک توافقنامه ای یک تفاهم نامه ای که مابین سازمان و اتاق اصناف که احتمالا انجام خواهد گرفت که به نام تبصره ماده ۱۰۰ است اگر آن تبصره را ما به تعامل برسیم با سازمان مالیاتی ،  گروه سوم آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ که انشاالله امسال با توجه به قانون بودجه ما فکر می کنیم ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان است می توانند در دل تبصره ماده ۱۰۰ بیایند اظهارنامه شان را براساس توافقی که خواهد شد یا با صفر است یا با هر افزایشی هست آن را هم حساب و کتاب بکنند و اظهارنامه شان را به سازمان امورمالیاتی تسلیم کنند.

دو تقسیم بندی دیگر چه بود تقسیم بندی یک و دو؟

تقسیم بندی این بود که هم تبصره ای بودند دوستان من که بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار اظهارنامه در این باره گرفته می شود از محل تبصره ماده ۱۰۰ اگر گرفته بشود معمولا سازمان مالیاتی می تواند تا چهار قسط از مودیان مالیاتی دریافت کند ، تقسیط کند بگوید تا چهار قسط هم می توانید بدهید. یعنی چی ؟ یعنی در سنوات قبل سی چهل درصدش را به صورت  نقد تا آخر خرداد ماه  می دادیم ، مابقی را در چهار قسط به سازمان امورمالیاتی به صورت مساوی تقسیم می کردیم و پرداخت می کردیم ، البته در آن دستورالعمل هایشان نوشته می شد که کسانی که این قسطهایشان را پرداخت نکردند مانع از قطعی شدن پرونده شان نیست ولی جرائم شان را از ایشان برابر قانون ماده ۱۹۰ مطالبه خواهد شد. همراه با جرایم مشمول خواهند گرفت این یکی از دو سه تا بندی هست که در این جا تبصره ما همه سال از سال ۱۳۶۴ که بنده در خدمت اصناف کشور هستم در خدمت سازمان مالیاتی باهم بودیم این گونه توافق کردیم.

پس تغییری در قوانین در این چند سال رخ نداده است؟

چرا یک جاهایی رخ داده مثلا در قانون بودجه یک تغییرات کوچکی است، مثلا معافیت ما الان یادتان باشد که ماده ۱۰۱ برای معافیت بخش مشاغل ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است همانطور که می دانید برای سال ۱۴۰۱ بخش حقوق ما در پایان سال ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معاف از مالیات بودند یعنی هر ساله اگر حقوق می گرفتید در طول ۱۲ ماه ، تا ۶۷ میلیون و ۲۰۰ معاف بود مابه ازا را در اجرای ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم از شما مالیات کم می کردند و برای اصناف این مالیات ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود برای سال ۱۴۰۱ در بودجه ۱۴۰۲ کمی رشد پیدا کرده به ۴۰ و خرده ای میلیون تومان است ولی بخش حقوق ۱۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors