Please use a valid API Key پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آتی / لزوم احتیاط سهامداران به‌واسطه هیجان معاملات - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آتی / لزوم احتیاط سهامداران به‌واسطه هیجان معاملات

یک کارشناس بورسی گفت: بازار سرمایه در هفته آینده به دلیل تحولات اقتصادی و اجتماعی، به احتمال زیاد در وضعیت هیجانی و ترس به سر ببرد.

به گزارش فولادبان، سلمان نصیرزاده در تحلیل هفتگی بورس بیان کرد: امسال بازار سرمایه فصل تابستان را با بازده منفی 12 درصد به پایان رساند، این در حالی است که ارزش معاملات در شرایط خیلی خوبی به سر می‌برد. در این راستا، میانگین ارزش خالص روزانه معاملات به کاهش 15 درصدی در مقایسه با هفته گذشته رسید و میزان خالص سفارشات نیز با افت 14 درصدی، 890 میلیارد تومان را در این بخش به ثبت رساند.

وی با پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه در هفته آتی گفت: به دلیل تعطیلاتی که در هفته آینده قرار دارد، نمی‌توان انتظار زیادی از بازار و جریان معاملات داشت. البته براساس تحلیل‌های صورت گرفته، بورس اوراق بهادار به تدریج به اهداف حمایتی و مهم خود نزدیک می‌شود که در این راستا شاخص محدوده یک میلیون و 340 هزار واحدی، بازه مهمی برای بازار است.

یک کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود:: با توجه به تحولاتی که اخیراً از لحاظ بورس و اتفاقات اجتماعی شاهد بودیم، به نظر می‌رسد در روزهای پیش رو منفی‌ها با هیجان و ترس همراه خواهند شد. به همین دلیل، فعالان و متخصصان این حوزه باید دقت بیشتری برای معاملات خود داشته باشند به گونه‌ای که باید به زمان، محدودیت بازه و جایگاه سهام توجه کنند. برهمین اساس،

به گفته نصیرزاده، به احتمال زیاد کاهش هیجانی بازار سرمایه در هفته دوم مهرماه جبران خواهد شد.

وی تأکید کرد: بازار سرمایه در چند هفته آینده می‌تواند فرصت‌های مناسبی برای سهامداران بوجود بیاورد، چرا که بورس به آنها بدهکار است. همچنین در طیف شرکت‌های بزرگی مانند پتروپالایشی‌ها، هلدینگ‌ها و صنایع بزرگ و متوسط عمده نمادها به حمایت خود رسیده‌اند که می‌توانند جریان منفی را از بازار خارج کند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که بورس اوراق در نیمه دوم سال وضعیت بهتری را نسبت به هفته‌های گذشته تجربه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors