چگونه کمبود فولاد ایالات متحده باعث ایجاد حباب در بازار شد؟

آمار و قیمت‌ها در بازار فولاد آمریکا حاکی از آن است که کرونا و کمبود فولاد در ایالات متحده آمریکا موجب ایجاد حباب در قیمت این فلز اساسی شده است.

به گزارش فولادبان؛ خبرگزاری CNBC در گزارشی درباره قیمت فولاد در بازار آمریکا نوشته است:‌ همه‌گیری کووید 19 زنجیره تأمین را به آشوب کشاند و فولاد، فلز اساسی مورد استفاده در همه چیز، از ماشین‌های ظرف‌شویی گرفته تا خودروها از این اختلالات مصون نبود.

آنیربان باسو، اقتصاددان ارشد Associated Builders and Contractors، به CNBC گفت: فولاد مطمئناً یکی از نمونه‌های کمبود کالا، قیمت بالاتر و افزایش ناامیدی در بین مشتریان است.

تقاضا برای فولاد در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافت، اما پس از آن به سرعت افزایش یافت. در یک مقطع، قیمت فولاد 300 درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری خود بود و بیش از 1900 دلار در هر تن بود. قیمت فولاد قبل از همه‌گیری بین 500 تا 800 دلار برای هر تن بود.

روند قیمت بالای فولاد هنوز کاهش نیافته است و برخی نگران هستند که حباب قیمت‌ها در شرف ترکیدن باشد.

جاش اسپورز، تحلیلگر گروه CRU، در مورد قیمت فولاد به CNBC گفت: قیمت‌ها به یک حباب تبدیل شده‌اند و در حال صعود هستند.

فولاد یک ماده کلیدی در پروژه‌های زیرساختی است که باعث می‌شود برنامه دولت بایدن برای تزریق میلیاردها دلار به زیرساخت‌های ایالات متحده یک مزیت بزرگ برای تولیدکنندگان باشد.

کوین دمپسی، مدیرعامل موسسه آهن و فولاد آمریکا در این زمینه گفت: ما برآورد می‌کنیم که به ازای هر 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در زیرساخت، به معنای 5 میلیون تن تقاضای فولاد اضافی است.

بر اساس اعلام انجمن فولاد جهانی، انتظار می‌رود تقاضای فولاد در سال 2021 نسبت به سطح سال قبل 3.8 درصد افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *